461 visninger
|
Oprettet:
New Forest Festival 2010 ;D {{forumTopicSubject}}
Hvem skal med?? ;b jeg vil rigtig gerne med med min nye pony på 2½ år
jeg skal være med i eksteriørklsserne regner jeg med, men hvordan ved man om man er medlem af Avlsforeningen af New Forest ponyer i DK?? for der står at enten ejeren eller mønsteren skal være medlem... er der ik måske nogen der ved noget om hva det helt præsic går ud på det der mønstring og sårn, som måske lige vil forklare det lidt??
jeg har aldrig haft en New Forest før og har aldrig været til mønstring eller lignende, så det er helt nyt for mig ;D
aug 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 11 Emner: 3 Svar: 86
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 513
okt 2008
Følger: 59 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 105
Det lyder rigtig godt at du kommer, det blir' super godt!
Du skal selvfølgelig gå på venstre side af hesten når du mønstre, og du skal allerhelst gå i takt med hesten. Du skal gå ved siden af hestens skulder, og helst ikke snakke for meget til hesten. Du holder tøjlen med højre hånd. Det er lidt svært at forklare, men du skal have pegefingeren ind imellem tøjlerne. enden af tøjlerne bukker du op og holder dem med tommelfingeren.
Kig evt på den nederste billede her:
http://lundemarksgaard.dk/Nyheder_sider/hingstekaaring.htm
Når du skal mønstre skal du trave ind på banen og stoppe op foran dommerne, derefter vil de se hesten i skridt i en lille trekant. Derefter vil de sig hesten i trav på stor trekant, og når du er færdig med at trave stopper du op foran dommerne og tilsidst traver du ud.
- For det meste skal du skridte i hjørnerne, og sørg for at holde den samme taktfaste skridt/trav hele tiden.
Hvis hesten driller og du er nød til at 'dreje' rundt, så husk at du IKKE må dreje hesten rundt og dig selv, men derimod drej hesten væk fra dig!
Du kan blive medlem af avlsforeningen ved at gå ind på denne hjemmeside: www.new-forest.dk
og trykker på "medlemskab og priser"
håber du kan bruge det til noget! Vi ses forhåbentlig til festivalen!
sep 2007
okt 2008
Følger: 59 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 105
Der er en stor trekant bestående af kegler, den lille trekant skal du selv lave
sep 2007
feb 2008
Følger: 71 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 68
New Forest Festival 2010 ;D