{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Dressurkursus v. Rune Gludsted Vamdrup {{forumTopicSubject}}

Dressurkursus
d. 8-9. april og den 20-21. april 2011
v. eksamineret træner Rune Gludsted

I Stald Pottehuse har vi været heldige at få en aftale i stand med eksamineret træner Rune Gludsted fra Skive, hvor han kommer 1-2 gange i måneden af afholder dressurkurser:

- Rune var i 1998 med til at danne Næstildgård Sportsrideklub (nær Skive) og har siden varetaget undervisningen på stedet.
- forud for dette var Rune blandt andet tilknyttet Skive Rideklub som underviser (daglig leder).
- Rune træner ved Bjarne Nielsen og følger naturligvis samme principper som Bjarne.
- Rune har erfaring med uddannelse af såvel dressur- som springheste fra tilridning til S-plan.

Fredag rider I to og to (inddeles efter niveau hvis muligt) sammen i en undervisningstime af 45 min. varighed.

Lørdag rider I enkeltvis enetime af en ½ times varighed. Efter samles der op på, hvad du skal have fokus på i tiden efter kursets afslutning.

Ekvipagen møder opvarmet til timerne (fredag skridtet varm).

Prisen pr. kursus er 400 kr.
(1 tilmelding pr. kursus – dvs. man kan deltage en weekend uafhængigt af den anden)

Tilmelding er bindende. (afmelding kan KUN ske ved skadet/syg hest).

Ved tilmelding oplyses rytter og hestens navn og alder, samt niveau.

NB: Der er et facilitetsgebyr på 50 kr pr. kursus, for ekvipager uden facilitetskort til Stald Pottehuse.

Der er ikke mulighed for opstaldning.

Kurset bliver afholdt på:

Stald Pottehuse
Pottehusvej 2
6580 Vamdrup

Tilmelding/spørgsmål kontakt Christine Schmidt på
tlf. nr. 24 82 79 71

* Ved interesse fra springryttere er det muligt for disse at ride dressur fredag og springe lørdag.

Dertil har vi indført en bonus-ordning, så fremover vil de ryttere der har deltaget i 5 kurser eller mere modtage enetimer begge dage, de gange tidsplanen tillader det :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dressurkursus v. Rune Gludsted Vamdrup
  • #1   31. mar 2011 snakker da lige med min far om dette (o:

  • #2   31. mar 2011 Anne Mette - Kan i hvert fald varmt anbefales :o) Der er indtil flere herinde, som nyder godt af kurserne ved Rune og er superglade for hans undervisning :o)

  • #3   31. mar 2011 hvordan er hans undervisning? altså hvordan vil han gerne ha hesten skal gå, dybt eller højt eller hvad man nu siger? smiley

  • #4   31. mar 2011 Rune fokuserer på ridelighed, balance og løsgjorthed - dvs. holdning kommer an på hvilket stadie hesten (ekvipagen) er på på den enkelte dag.

    F.eks. har min hest tendens til gerne at ville blive lang og presse uden for rammen, så der er der meget fokus på at få den samlet og i en kortere ramme UDEN den spænder op i nakken (løfter forkert med spænding i hals og nakke uden afskub fra bagben - det ønsker han ikke!) - den skal fortsat være blød og smidig - så den ikke smider alt vægten på forbenene...

    En anden af kursisterne har haft store problemer med at hendes gerne ville putte sig inde i en meget kort ramme, så der har fokus været at få den ud i en længere ramme og skabe sug på tøjlen, så de med tiden kan begynde at løfte hesten vha afskub fra bagbenene...

    En helt 3. rytter har forud for kurserne bøvlet med at hesten spændte kraftigt op i nakken og låste fortil, så der er fokus på at få lagt hesten dybere...

    Det er altså vidt forskelligt hvilken ramme vi arbejder i alt efter hvilken hest vi sidder på og hvilke udfordringer netop den hest har. Rune er OBS på hestens kropsbygning og eventuelle problemer pga bygning eller gangmønster, så man som rytter kan hjælpe hesten ud af de problemer.

    Fokus er på aktive bagben, som bærer hesten og skubber energien fra bagbenet op gennem ryggen og videre ud gennem hals og nakke. Stor fokus på at rytteren skal lære hvordan man hjælper hesten og fokus på hvad der reelt sker nede i kroppen på hesten og hvilke dele af vores krop, vi kan påvirke forskellige dele af hestens krop med.

    God gammeldags engelsk ridning med hensigt på at få hesten lagt under sædehjælpen og schenklerne. :o)

    Håber det gav dig en ide?


  • #5   31. mar 2011 Også stor fokus på at enhver øvelse har et mål - man skal være målsat i sin ridning og ikke sammensætte træningen af tilfældige indfald.

    Vil jeg lave en øvelse er det fordi jeg ønsker at opnå noget bedre - enten mere afskub, bedre balance, mere løsgjorthed osv.


  • #6   31. mar 2011 okay det lyder jo rigtig godt.

    hvad tid på dagen er det sådan ca.? tænker mere vis man er på arbejde/skole fredag?


  • #7   31. mar 2011 Fredag starter vi tidligst kl. 17.30, da Rune lige skal nå herned fra Skive - kommer dog an på hvor mange tilmeldte der er, om vi starter 17.30 eller 18.15 :o)

    Lørdag starter vi kl 9 og kører på til sidste rytter - rytterne fra Vamdrup plejer at være gode til at tage de første tider, så dem der skal køre ikke skal alt for tidligt hjemmefra :o)


  • #8   31. mar 2011 kan man godt komme kun om fredagen, vis man kun kan den ene dag? smiley

  • #9   31. mar 2011 Hvis man kun kan komme den ene dag, vil jeg anbefale lørdag, hvor det er enetimer, men det kan lade sig gøre ja :o)

    Dog får man altså mest ud af 2 dage - vi ser gang på gang en stor forbedring fra dag 1 til dag 2, da førstedagen ofte går med at få løsnet op for nogle problemer - især ved nye ryttere på kurserne :o)


  • #10   31. mar 2011 jeg kan nemlig kun om fredagen smiley
    men kunne vildt godt tænke mig at prøve at ride ved ham,
    hvad koster det for 1 dag?


  • #11   31. mar 2011 200 kr + 25 kr. til faciliteter :o)

  • #12   1. apr 2011 okay, kan jeg melde mig til ved dig? smiley

  • #13   1. apr 2011 Ja, jeg står for tilmeldingerne hernede :o)

Kommentér på:
Dressurkursus v. Rune Gludsted Vamdrup

Annonce