14. mar 2011 Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 330
Dårlig samvittighed :( :( {{forumTopicSubject}}
Godaften HG.
Jeg står lidt i en træls situation
Jeg har min hest opstaldet på Herning Rideskole, og når der er arrangementer som fx. stævner eller oprydningsdage osv. skal man som pensionerende hjælpe til.
Problemet for mig er så at i langt de fleste weekender, hvor der afholdes disse arrangementer, er jeg på arbejde og kan så derfor ikke hjælpe, og mener ikke det er fair hvis jeg skal til at tage fri for arbejde for at hjælpe på rideskolen, da det jo er min løn jeg bruger til at betale for opstaldning, undervisning, lejlighed osv.
Det er slet ikke fordi jeg ikke vil hjælpe´. Jeg arbejder bare tit i weekenderne, og derfor er sansynligheden jo for at jeg er på arbejde når der skal hjælpes rimelig stor.
Men jeg får så SKIDE dårlig samvittighed, og føler alle tænker jeg er en stor idiot fordi jeg ikke kommer og hjælper, og når opslagene om de forskellige ''hjælpedage'' hænges op, synes jeg det godt nogen gange kan lyde som om de tager det som en selvfølge at alle kan den pågældende dag, og jeg får derfor endnu dårligere samvitiighed
det medfører så at jeg slet ikke har lyst til at tage ud på rideskolen senere om aftenen, måske fordi jeg er lidt ''bange'' for at blive mødt af en masse bebrejdende blikke og spørgsmål :s
selvfølgelig tager jeg der ud alligevel, men med en ualmindelig træls følelse i kroppen
jeg har tænkt på at flytte til et andet sted, men uden kørekort og bil er det bedste sted at have min hest stående på Herning, jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg skal gøre :s
feb 2010
Følger: 144 Følgere: 139 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 408
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 504
Er der noget man ikke kan, så kan man sikkert noget andet
jun 2004
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 67
Synes heller ikke du skal være træls over at komme senere, det viser jo bare at du gerne vil hjælpe i det omfang du kan. Siger folk noget der såre dig så fortæl dem hvorfor du kommer senere.
Det er trist det går dig så meget på at du overvejer at flytte.
Kan du ikke tage en snak med dem der står for at lave disse dage om det?
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
i disse dage køres der halm ind ude ved os og jeg har desværre heller ikke mulighed for at hjælpe, det giver også mig dårlig samvittighed
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 330
aug 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 269
Håber det løser sig for dig.
/Henriette
mar 2011
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
mar 2011
mar 2011
mar 2011
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
eller så må du spørge til om nogen af de arbejdes dage ikke kan blive en hverdag hvor du også kan ha mulighed for at hjælpe men ellers står en lækker kage nu heller ikke i vejen
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Men som du siger, den dårlige samvittighed, over man ikke lever op til at levere det man gerne vil. Jeg syntes du til staldmødet skal melde ud at du har dette problem, tit ved folk jo ikke hvorfor du ikke møder op. Hvis folk ved du arbejder er der større forståelse. og så evt. forslå at der lægges arrangementer på andre tider.
Kan godt følge dig, syntes dog ikke du skal flytte hvis dette er dit eneste problem. Men få det gerne op og vende og tal ud med de andre.
Som du forslår at bage kage eller andet er jo også en kæmpe hjæp.
(Og det faktisk heller ikke billigt at lave kage og tage med)
Håber i finder en løsning.
mar 2011
nov 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 504
Det er ærgeligt at du skal gå og have ondt i maven over det. Tak kontakt til dem, så de ved at du ikke kryber udenom.
Dårlig samvittighed :( :(