{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Dårlig samvittighed :( :( {{forumTopicSubject}}

Godaften HG.

Jeg står lidt i en træls situation smiley Jeg har min hest opstaldet på Herning Rideskole, og når der er arrangementer som fx. stævner eller oprydningsdage osv. skal man som pensionerende hjælpe til.

Problemet for mig er så at i langt de fleste weekender, hvor der afholdes disse arrangementer, er jeg på arbejde og kan så derfor ikke hjælpe, og mener ikke det er fair hvis jeg skal til at tage fri for arbejde for at hjælpe på rideskolen, da det jo er min løn jeg bruger til at betale for opstaldning, undervisning, lejlighed osv.

Det er slet ikke fordi jeg ikke vil hjælpe´. Jeg arbejder bare tit i weekenderne, og derfor er sansynligheden jo for at jeg er på arbejde når der skal hjælpes rimelig stor.

Men jeg får så SKIDE dårlig samvittighed, og føler alle tænker jeg er en stor idiot fordi jeg ikke kommer og hjælper, og når opslagene om de forskellige ''hjælpedage'' hænges op, synes jeg det godt nogen gange kan lyde som om de tager det som en selvfølge at alle kan den pågældende dag, og jeg får derfor endnu dårligere samvitiighed smiley det medfører så at jeg slet ikke har lyst til at tage ud på rideskolen senere om aftenen, måske fordi jeg er lidt ''bange'' for at blive mødt af en masse bebrejdende blikke og spørgsmål :s

selvfølgelig tager jeg der ud alligevel, men med en ualmindelig træls følelse i kroppen smiley

jeg har tænkt på at flytte til et andet sted, men uden kørekort og bil er det bedste sted at have min hest stående på Herning, jeg ved sku ikke rigtig hvad jeg skal gøre :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed :( :(
  • #1   1. okt 2011 Hejsa:-) Jeg har lidt de samme problemer der hvor jeg har min pony er der "samle sten dage" dem kan jeg ikke være med til fordi jeg har nedsat balance og foldene er meget ujævne:-( (se evt min video "jeg troede jeg skulle dø") så jeg føler det samme med dig:-( det er ikke ret sjovt:-(

• #2   1. okt 2011 Da jeg i min grønne ungdom stod på rideskole kunne jeg sjældent hjælpe på de fælles arbejdsdage, men jeg plejede at køre der ud aftenen inden, og sætte en bradepande med hjemmebagt kage til det arbejdende folk, det blev der aldrig set skævt til... smiley

Er der noget man ikke kan, så kan man sikkert noget andet smiley

• #3   1. okt 2011 Jeg forstår godt dit problem, men synes ikke du skal have dårlig samvittighed. Det er jo ikke sådan at du siger 'det kan de selv ordne' Du skal jo passe dit job og det må de også kunne forstå er vigtigere for som du selv skriver er det det der gør at du kan betale for at have din hest der.

Synes heller ikke du skal være træls over at komme senere, det viser jo bare at du gerne vil hjælpe i det omfang du kan. Siger folk noget der såre dig så fortæl dem hvorfor du kommer senere.

Det er trist det går dig så meget på at du overvejer at flytte.

Kan du ikke tage en snak med dem der står for at lave disse dage om det?

• #4   1. okt 2011 jeg kan sagtens forstå dig, det er ikke nemt... men jobbet skal jo passes

i disse dage køres der halm ind ude ved os og jeg har desværre heller ikke mulighed for at hjælpe, det giver også mig dårlig samvittighed

• #5   1. okt 2011 Der er ikke nogen der har sagt noget.. endnu.. men det er bare den der følelse af at nogen forventer man kan komme og hjælpe og når man så ikke har mulighed for det, så får jeg bare den der skyldfølelse smiley Det er SÅ træls, for jeg kan jo ellers godt lide at stå der ude. Nogen gange på de opslag der bliver hængt op står der fx. Vi glæder os til at se jer ALLE sammen. Det er sku nok til at jeg har lyst til at pakke mine ting og min hest og flytte et andet sted hen med det samme bare af ren og skær dårlig samvittighed smiley :(

• #6   1. okt 2011 Kender godt følelsen - jeg plejer at tilbyde at gøre en del af arbejdet på et tidspunkt hvor jeg kan; der er altid en opgave eller 2, som kan klares før eller efter en arbejdsdag / hjælpedag.

Håber det løser sig for dig.

/Henriette

• #7   1. okt 2011 Der står nemlig i opstaldningskontrakten at man skal deltage i de arrangementer der, så kan jeg også godt føle lidt at jeg har sagt ja til nogen jeg ikke kan overholde smiley men altså efter min opfattelse synes jeg en rideskole skal være et sted for alle, fra skolebørn, som bruger al deres fritid på rideskolen til folk med arbejde, som ofte arbejder og bare skal passe sin hest, men ja selvfølgelig skal man da hjælpe hinanden

• #8   1. okt 2011 Jeg synes nu bare du skal fortælle dem situationen som den er. Det kan de aldrig nogensinde bebrejde dig. Og det forslag med at køre ud med kage til det arbedende folk - det er rigtig godt. Så kan de se at du har viljen, men bare ikke muligheden for at være der til at hjælpe.

• #9   1. okt 2011 Og det er lige præcis fordi jeg bliver sat i bås med dem, som ikke gider og derfor aldrig kan hjælpe til, at jeg får dårlig samvitiighed, selvom jeg har en reel grund til at blive væk.

• #10   1. okt 2011 jeg arbejder fra halv 8 om morgenen og resten af dagen i de fleste weekender, så det hjælper ikke meget smiley

• #11   1. okt 2011 Jeg tror sku jeg bager mega meget kage og stiller frem aftenen før, næste gang jeg ikke kan komme smiley

• #12   2. okt 2011 Ellers må du høre til om der er nogen simple tjanser du har mulighed for at kunne lave selv om aften fx tøre støv af, vaske gulvet i rytter stuen eller pudse spejle i ridehuset?
    eller så må du spørge til om nogen af de arbejdes dage ikke kan blive en hverdag hvor du også kan ha mulighed for at hjælpe men ellers står en lækker kage nu heller ikke i vejen

• #13   2. okt 2011 Trælst, har haft det en smule som dig før, og er flytted nu, dejligt ikke at skulle have dårlig samvittighed. Vi havde det dog ikke i en kontrakt.
    Men som du siger, den dårlige samvittighed, over man ikke lever op til at levere det man gerne vil. Jeg syntes du til staldmødet skal melde ud at du har dette problem, tit ved folk jo ikke hvorfor du ikke møder op. Hvis folk ved du arbejder er der større forståelse. og så evt. forslå at der lægges arrangementer på andre tider.

Kan godt følge dig, syntes dog ikke du skal flytte hvis dette er dit eneste problem. Men få det gerne op og vende og tal ud med de andre.
    Som du forslår at bage kage eller andet er jo også en kæmpe hjæp.
    (Og det faktisk heller ikke billigt at lave kage og tage med)
    Håber i finder en løsning.

• #14   2. okt 2011 problemet er jo så bare at hvis det bliver i hverdagene kan jeg først efter kl. 6 om aftenen langt de fleste dage og alle andre er jo i skole i hverdagene smiley det er lidt noget bøvl

• #15   2. okt 2011 når opslaget om arbejdsdagene bliver hængt op, kan du jo evt henvende dig til den ansvarlige, og høre om der er en opgave eller to du kan sørge for bliver gjort i ugen op til? Måske er der et par vinduer der skal pudses, barrieren i ridehuset skal fejes ned, hovslaget skovles, eller hvad ved jeg?

Det er ærgeligt at du skal gå og have ondt i maven over det. Tak kontakt til dem, så de ved at du ikke kryber udenom.

Kommentér på:
Dårlig samvittighed :( :(

Annonce