{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Hjælp til regler vdr. Stævneudstyr {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg skal starte henholdsvis spring og dressur de to næste weekender og har et par spørgsmål.

I spring skal jeg bare starte 40 cm (hest) b0. Må jeg have klokker på forbenene af min hest, og må jeg ride med et pee-wee bid (link fjernet)
?
Skal jeg ride med hvidt underlag, eller er det ligemeget? Er der krav til at man skal have sort jakke på, eller må jeg gerne ride i fx en hvid skjorte?

I dressur skal jeg starte lc2, og igen vil jeg gerne høre om jeg må ride med ovenstående bid. Skal man ride med spore eller må jeg godt ride uden? Og er det en god ide med hvide bandager?

Håber der er nogle af jer rutinerede stævneryttere der kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til regler vdr. Stævneudstyr
  • #1   18. aug 2012 Og må man gerne ride med hut til dressur?

• #2   18. aug 2012 Jeg ved ikke med bidet, men du må gerne have klokker på i både spring og dressur:)
    i LC2 bestemmer du selv om du rider med spore eller pisk, men du skal have en af delene med.
    hvide bandager er op til dig. Min gamle hest får korte ben af bandager, mens en jeg rider får meget lange ben, hvilket jo er pæneste:)

• #3   18. aug 2012 Du må godt ride med hut til dressur.

Du SKAL have en sort/mørk blå, mørk grå, jakke til dressur. Underlaget SKAL være hvidt.

I spring SKAL du have en figursyet jakke på - farven er valgfrit, om det er rødt eller blåt. Så har du en blå blazer f.eks som går ned til hofterne - så snup den, hvis du også har et blåt underlag.. smiley

Hesten må godt ride med klokker i spring smiley

• #4   18. aug 2012
    Nej man må også ride uden - det står fiiiint skrevet hvis man læser reglementet :o)

• #5   18. aug 2012 I LC - behøver du ingen af delene. Det er først i LB man skal det smiley

Op til en bestemt LA klasse må du have bandager på.

• #6   18. aug 2012 I spring må du alt, ang udstyr på hesten.. Gå evt ind på dansk rideforbund, der står alle reglerne ang udstyr til de forskellige stævner og hva reglerne er for de forskellige bid og om hvilke der er godkendt til at man må ride til stævne

• #7   18. aug 2012 I spring skal jeg bare starte 40 cm (hest) b0. Må jeg have klokker på forbenene af min hest, og må jeg ride med et pee-wee bid (link fjernet)
    ?

## Du må gerne have klokker på.
    ## Bidet er også tillandt

Skal jeg ride med hvidt underlag, eller er det ligemeget? Er der krav til at man skal have sort jakke på, eller må jeg gerne ride i fx en hvid skjorte?

## Du skal ikke have hvidt underlag på.
    ## Du skal have lang ærmet jakke eller trøje på. og er du under 18 år også en sikkerhedsvest.

I dressur skal jeg starte lc2, og igen vil jeg gerne høre om jeg må ride med ovenstående bid. Skal man ride med spore eller må jeg godt ride uden? Og er det en god ide med hvide bandager?

## Ovenstående bid, kan jeg ikke finde i reglemenget, så jeg vil sige nej.
    ## Du må gerne ride uden spore og pisk, eller en af tingene, men ikke begge dele.
    ## Bandagsher er valgfri, det er ikke nødvendigvis noget du behøver, det er smag og behag.

Det er ikke altid tilladt at ride med HUT, du bør spøger dommen inden start under dressur stævne.

• #8   18. aug 2012 Mange tak for alle svarene, så blev jeg lige lidt klogere. smiley prøver også lige en gang at kigge inde hos drf

• #10   18. aug 2012 De er flere der skriver at man SKAL have jakke på til spring, men ofte når det er varmt rider langt de fleste uden. Som regel siger de i højtaleren når man må ride uden smiley

• #12   19. aug 2012 man må nu altid ride med hut til udendørs stævner i dressur, men ikke indendørs. lige til din orientering Dressur hesten

• #13   19. aug 2012 Tina A - Nej det er ikke altid tilladt. Er selv bleven bedt om at tage en hvid hut af til et klub stævne i LC2 på pony. Det var udendøres og dommeren der kom og sagde det til alle med hutter på smiley

• #14   19. aug 2012 det står i reglementet. jeg er TD så jeg ved det med sikkerhed

• #15   19. aug 2012 dette er taget direkte fra reglement
    Insekt- og solbeskyttelse; Fluehætte, fluestrimler, mulenet etc.: Ikke tilladt.
    Hut er altid tilladt udendørs. Det er ikke tilladt at benytte hut indendørs.
    Hutten skal være diskret og må ikke dække hestens øjne.

• #16   19. aug 2012 du skal ikke have jakke på i spring, det kan også være en trøje ( ensfarvet) det startede vi ofte i i vores spæde opstarts år. og den behøver ikke være figursyet.

I spring er stort set alt tillad af optømring, både hut, klokker, jamen alt det udstyr man næsen kan vælte på hesten må man have på hesten. i dressur ved jeg ikke noget, har aldrig startet det, men har startet min del af spring stævner.

Ved bare at dressur noget mere omkring hvad man må ride med på grund af alle skal have ens grundlag vel ...

• #17   19. aug 2012 Ved ikke om det passer, men jeg var til et stævne på et tidspunkt (dressur) hvor der var to der blev disket fordi den ene ikke havde hvide hansker på og den anden havde ikke det nederste næsebånd på, ved ikke om de bare var sippet , men vil nok anbefale dig at huske det så det ikke sker for dig, knæk og bræk ! smiley

• #18   19. aug 2012 man behøver ikke næsebånd og hellere ikke hvide handsker

Kommentér på:
Hjælp til regler vdr. Stævneudstyr

Annonce