{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Hvornår aflyser man til stævne? {{forumTopicSubject}}

Æv - Jasmin fik pådraget sig en skade i dag under springning, fik både hår og hud op - men den var hverken dyb og hellere ikke meget blødende... Min mor siger dog at hun nok vil være halt i morgen. Jeg håber på hun kun er øm og tjekker også lørdag når jeg skal til stævne om hun stadig er øm/halt der.

Men fordi hun er øm imorgen, vil jeg jo ikke aflyse stævne. Kun hvis hun er lørdag, men hvordan er det med penge og aflysning? Beholder de pengene når man har skadet hest eller får man dem igen? 100 kr er jo stadig noget, selvom det ikke er meget - men det er jo 100 kr "smidt ud af vinduet".

Og hvor lang tid inden skal man aflyse hvis man står med "akut skadet hest"?

Kan intet finde om det på DRF, kun som rideklub, om hvornår de må aflyse klasser og stævner....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår aflyser man til stævne?
  • #4   6. sep 2012 skriver klubben ikke det under deres info.... Sidste frist for afmelding, mener det er et par dage før hvis du vil ha penge retur. Og så ser de vel gerne man aflyser senest dagen før pga tidsplanen.

    Ellers tror jeg det står på DRF under stævner


  • #5   6. sep 2012 klubben giver en frameldingsfrist, den må ikke være tidligere end 4 dage inden stævnet, har klubben ikke selv angivet en frameldingsfrist, er den dagens før stævnet kl. 18.
    man kan så få 50% retur hvis man framelder inden frameldingsfristens udløb, framelder man efterfølgende får man intet.
    klubben kan forlange en tro og love erklæring på, at deltagelse i stævnet var umulig, pga. f.eks. skadet hest


  • #6   6. sep 2012 Jeg har frameldt når jeg kom frem til stævnet og har fået 50% tilbage.

  • #7   6. sep 2012 Man kan få 50% tilbage ved fremvisning af en dyrlæge erkæring.

  • #8   6. sep 2012 Hvordan er det så med udstyr? Jeg har en flot mørke blå stævnejakke og et gråt underlag med 2 blå striber. En i lyseblå og en i mørkeblå som min jakke.. Må jeg godt ride med dette underlag? Det er spring, klubstævne smiley

  • #9   6. sep 2012
    Læs reglementet, så bliver man meget klogere og finder ud af tingene til en anden gang smiley


  • #10   6. sep 2012 så lige der stod ingen begrænsninger, synes bare jeg havde hørt at det skulle matche.. altså jeg ikke kunne have blå jakke, pink/rød underlag og brun hut f.eks smiley

  • #11   6. sep 2012
    Meeeen det gør der ikke, derfor reglementet er genialt ;o).


  • #12   6. sep 2012 Hvis du kigger i fællesbestemmelser:
    65.4. Framelding og tilbagebetaling af indskud / tilmeldingsgebyr
    4.1. Stævnearrangøren kan i propositionerne angive en frameldingsfrist, dog tidligst 4 dage før stævnet. Har stævnearrangøren ikke angivet noget, er frameldingsfristen kl. 18 dagen før den pågældende klasse.
    Tilmelding til et stævne er som hovedregel bindende. Såfremt start ikke er mulig, skal framelding senest ske senest ved fristen for framelding.
    Ved framelding forud for den ordinære anmeldelsesfrist returneres det indbetalte startgebyr og boksleje med 100 % minus kr. 50,00
    § TD kan tildele gult kort, hvis en rytter udebliver fra et stævne eller en klasse uden at have frameldt.

    4.2. Stævnearrangøren er kun forpligtet til at tilbagebetale, hvis framelding sker før frameldingsfristens udløb og kun i følgende tilfælde:

    Ved sygdom
    Hvis en ekvipage framelder rettidigt på grund af rytterens eller
    hestens/ponyens sygdom, tilbagebetales følgende:
    Indskud for start: 50 %.
    Opstaldning: 50 %
    Stævnearrangøren kan forlange skriftlig tro- og love-erklæring. Framelding bør ske skriftligt for at undgå uoverensstemmelser. Stævnearrangøren skal returnere beløbet senest 14 dage efter stævnet.


    Når Dansk Ride Forbund udtager rytteren til internationalt stævne
    I tilfælde, hvor en rytter rettidigt har tilmeldt sig og betalt opstaldning til et stævne men derefter af Dansk Ride Forbund udtages til et internationalt stævne eller en træningssamling den pågældende dato, skal stævnearrangøren tilbagebetale rytteren det fulde indskud samt 50 % af evt. opstaldningsgebyr. Det evt. resterende opstaldningsgebyr kan rytteren få dækket af Dansk Ride Forbund mod skriftlig ansøgning til Sportschefen.
    Rytteren skal snarest muligt efter meddelelsen om deltagelse i internationalt stævne eller træningssamling kontakte stævnearrangøren. I modsat fald bortfalder retten til refusion i henhold til ovenstående.

    4.3. Ved framelding efter frameldingsfristens udløb bortfalder retten til få tilbagebetalt indskud og andre beløb i henhold til ovenstående punkter (punkt 4.2).


  • #13   6. sep 2012 lyder godt 50% kommer tilbage, det er jo altid noget.. jeg ber til at hun er rask, nok til lørdag, ellers må vi jo melde fra.. Har så ondt af min lille pus smiley

  • #14   6. sep 2012 Nu har du tjekket klubbens hjemmeside ikke? Mange lægger framelding torsdag, evt. fredag. Så du er muligvis for sent ude.

Kommentér på:
Hvornår aflyser man til stævne?

Annonce