Spørgsmål vedr. military. Kan i hjælpe ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa Veltalte hestefolk
Jeg er blevet interesseret i military- sporten, blandt andet efter jeg var til åbenthus arrangement med min hest på Haslev terrænbane, og har derfor nogle spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe med
Hvad skal man vide inden man starter et military-stævne?
Hvor mange dage bliver et militarystævne normalt holdt over, når det er i de lave klasser(Når der springes fra 60-90cm)?
Går man også terrændelen igennem, ligesom springbanen?
Hvad tæller som fejl i terrændelen?
Hvilen metode rider man for det meste springbanen efter ?
Er der en bestemt rækkefølge deciplinerne bliver taget i ?
Var der noget i meget gerne ville have vidst, inden i selv startede jeres første military stævne?
Hvad koster det sådan cirka at deltage i et militarystævne?
Håber i vil hjælpe
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.226
De små klasser holdes alle på en dag. Først dressur, en time efter spring, og så til sidst terræn. Og ja, man går også terrændelen igennem. I terrændelen er det vel stop, der tæller som fejl. Eller hvis man glemmer banen
apr 2012
Følger: 33 Følgere: 36 Heste: 5 Svar: 182
Du kan få en hel del info ved at læse om military under discipliner på DRF . Derudover har Haslev samt Søborggård nogler gode hjemmesider som forklarer en hel del om military.
Klubstævner er som sådan:
Dressur ridtet - efterfulgt med banespringning ( indenfor en halv time efter dressuren ) og senere på dagen terrænspring. Du skal gå terrænbanen igennem til fods .
Det som tæller som fejl er - stop på forhindringer ( 20 straf ) samt tidsfejl - volte foran forhindring ( 20 straf ) at ride for stærk i de små klasser ( 25 straf for farlig ridning )
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 44 Heste: 6 Svar: 2.894
Læse reglementet
Hvor mange dage bliver et militarystævne normalt holdt over, når det er i de lave klasser(Når der springes fra 60-90cm)?
Normalt en dag
Går man også terrændelen igennem, ligesom springbanen?
Ja, og gerne flere gange
Hvad tæller som fejl i terrændelen?
Stop og tid
Hvilen metode rider man for det meste springbanen efter ?
Normalt bare en runde
Er der en bestemt rækkefølge deciplinerne bliver taget i ?
En dags stævner dressur, spring, terræn. Når det er flere dage plejer det vidst at være Dressur, terræn, spring
Var der noget i meget gerne ville have vidst, inden i selv startede jeres første military stævne?
Hvad koster det sådan cirka at deltage i et militarystævne?
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 234 Svar: 796
Tusind tak
Spørgsmål vedr. military. Kan i hjælpe ?