{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. military. Kan i hjælpe ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Veltalte hestefolk smiley

Jeg er blevet interesseret i military- sporten, blandt andet efter jeg var til åbenthus arrangement med min hest på Haslev terrænbane, og har derfor nogle spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe med smiley

Hvad skal man vide inden man starter et military-stævne?

Hvor mange dage bliver et militarystævne normalt holdt over, når det er i de lave klasser(Når der springes fra 60-90cm)?

Går man også terrændelen igennem, ligesom springbanen?

Hvad tæller som fejl i terrændelen?

Hvilen metode rider man for det meste springbanen efter ?

Er der en bestemt rækkefølge deciplinerne bliver taget i ?

Var der noget i meget gerne ville have vidst, inden i selv startede jeres første military stævne?

Hvad koster det sådan cirka at deltage i et militarystævne?

Håber i vil hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. military. Kan i hjælpe ?
  • #1   25. nov 2012 Rider godt nok ikke selv military, men noget af det kan jeg da godt besvare smiley

De små klasser holdes alle på en dag. Først dressur, en time efter spring, og så til sidst terræn. Og ja, man går også terrændelen igennem. I terrændelen er det vel stop, der tæller som fejl. Eller hvis man glemmer banen smiley

• #2   25. nov 2012 Military stævner :
    Du kan få en hel del info ved at læse om military under discipliner på DRF . Derudover har Haslev samt Søborggård nogler gode hjemmesider som forklarer en hel del om military.

Klubstævner er som sådan:
    Dressur ridtet - efterfulgt med banespringning ( indenfor en halv time efter dressuren ) og senere på dagen terrænspring. Du skal gå terrænbanen igennem til fods .
    Det som tæller som fejl er - stop på forhindringer ( 20 straf ) samt tidsfejl - volte foran forhindring ( 20 straf ) at ride for stærk i de små klasser ( 25 straf for farlig ridning )

• #3   25. nov 2012 Hvad skal man vide inden man starter et military-stævne?
    Læse reglementet

Hvor mange dage bliver et militarystævne normalt holdt over, når det er i de lave klasser(Når der springes fra 60-90cm)?
    Normalt en dag

Går man også terrændelen igennem, ligesom springbanen?
    Ja, og gerne flere gange

Hvad tæller som fejl i terrændelen?
    Stop og tid

Hvilen metode rider man for det meste springbanen efter ?
    Normalt bare en runde

Er der en bestemt rækkefølge deciplinerne bliver taget i ?
    En dags stævner dressur, spring, terræn. Når det er flere dage plejer det vidst at være Dressur, terræn, spring

Var der noget i meget gerne ville have vidst, inden i selv startede jeres første military stævne?

Hvad koster det sådan cirka at deltage i et militarystævne?

• #4   26. nov 2012 Tak for jeres svar smiley Det er lækkert at kunne hente hjælp herinde smiley

Tusind tak smiley

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. military. Kan i hjælpe ?

Annonce