{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Kåring af Barokpinto føl {{forumTopicSubject}}

Hey HG.

Jeg fik mig i søndags en lille Barok pige (Min første), og jeg har absolut intet forstand på kåring.

Jeg ved at føl pigen kan kåres i ECHA som føl, men er det også muligt at få hende kåret som føl ved DBP= Dansk Barok pinto?

Faren er en Tinker uden papir (Dog ægte), og moren er Frieser med Hollands papir.

Håber nogle kan give mig svar.

Ønsker kun svar fra dem der VED noget, og ikke bare dem der TROR. Det vil bare gøre mig forvirret ;O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåring af Barokpinto føl
  • #1   17. apr 2013 Jeg kan ikke forestille mig at nogen danske forbund kårer føl, men kig på www.pinto.dk under barok

• #2   17. apr 2013 Du kan ikke få den kåret i Barok Pinto forbundet, de ønsker ikke tinker blod...

Man kårer heller ikke et føl, man kan få en bedømmelse af føllet, og når den er 3, kan den kåres, hvis den svarer til avlsmålet...

ECHA burde ikke være noget problem, de lukker alt ind.

• #3   17. apr 2013 Ja okay, syntes bare tit at jeg læser at deres heste er føl kåret. Men hva ved jeg. smiley

Jeg har været på pinto.dk men fandt ikke rigtig svar på mit spørgsmål.

Lukker alt ind? Hvordan skal det forståes?

• #4   17. apr 2013 Det skal forstås sådan at ECHA optager en masse heste, som andre avlsforbund ikke vil have pga. fx manglede afstamningsoplysninger, blanding med uønsket race, manglende racepræg, forkert størrelse i forhold til avlsmål osv.

• #5   17. apr 2013 Under Barok pinto på pintoforeningens hjemmeside under § 3 står der: "Barokpinto er en underafdeling af Dansk Pinto Forening. Barokpinto afdelingen forpligter sig til at
    overholde hovedforeningens fastlagte principper og regler for kåring og EU godkendelse, samt forpligter sig til at ville samarbejde."

Det tolker jeg som at de følger samme regler. Under punktet Vedtægter & kåringsregler er der en alen-lang liste over racer/avlsforbund, der kan optages i forbundet. Tinker er ikke en af dem..... Så det må betyde at tinker krydsninger ikke er godkendt, heller ikke i barok afdelingen.....

Kommentér på:
Kåring af Barokpinto føl

Annonce