Unghestechampionat {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg skal i løbet af sommeren starte unghestechampionat på Aiko (min hest). Men nu har jeg læst på bestemmelserne for 4-års championatet. Og nu er jeg så blevet MEGA forvirret. Man hører og se altid hestene galoperer super fint.
Meeeen.. Dette står i bestemmelsen for 4-års:
4-års heste: Klassen afvikles som en gangartsbedømmelse med 3 ekvipager på banen ad gangen i ca. 8 min. Følgende øvelser er obligatoriske ved finalestævnet og udføres efter
dommernes anvisninger:
- Forlængelse af tøjlen (letridning) i trav
- Slangegang i trav
- Skridt på diagonalen eller midterlinien
- Travøgninger på diagonalen
- Overgang fra trav til skridt med gradvis forlængelse af tøjlen
Der kan i trav frit vælges mellem nedsidning og letridning. Dommerne har dog
mulighed for at forlange letridning, når det vurderes at være til hestens fordel i forhold
til at dens optimale potentiale kommer til udtryk.
Såå, betyder der så, at vi ikke behøver at galopere? Eller hvad? Han kan sagtens galopere, det er overhovedet ikke det. Men en bekendt startede det sidste år, og der skulle de galopere skråt igennem, og det kan vi på ingen måde endnu.
Så jeg håber der er nogen der kan give mig lidt opklaring over dette.
En anden ting, står der et sted i dressurreglementet, at hesten skal være flettet op? For det kan jeg ikke finde nogle steder
mvh
dec 2005
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 84
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 474
For jeg tænker, at hvis hesten har svært ved at galopere skråt igennem og mister balance, så trækker det vel også ned?
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 48 Heste: 6 Emner: 13 Svar: 130
Til trods for at der ikke står nogen steder at hesten skal være flettet, ser man det gerne, da dommerne kan have svært ved at se hesten ordentligt med hængende man.
Unghestechampionat