{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Starte DRF-stævne på Islænder fra Island. {{forumTopicSubject}}

Jeg rider den her islænder (Sindri) som jeg gerne vil starte et klubstævne på. Problemet er bare at DRF go! ikke vil acceptere hans id nummer - og jeg har nu prøvet stort set samtlige numre i passet! Han dukker heller ikke op når jeg søger på hans navn. Vi prøvede så at tjekke hans ejeres andre hestes id numre, og den anden hest fra island dukkede heller ikke op på "go-søgningen", dog gjorde deres hest de selv har avlet (danskfødt). Det skal lige siges at Sindri er registreret som han skal osv, så det er ikke der problemet er... Hvad gør jeg?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starte DRF-stævne på Islænder fra Island.
  • #1   3. okt 2013 Er han blevet dansk registreret efter han kom til DK? For er han det, bør han ha et dansk id nr.

• #2   3. okt 2013 e ting er at han har pas, chip osv, men er du sikker på han er reg som konkurrencehest?

Det var min holstener nemlig ikke (han er hentet i Tyskland i sin tid), så da de ændrede regler for pas o.l. måtte vi have det gjort for at han kunne meldes til stævner

• #3   3. okt 2013 Michelle. En hest skal først konkurrence registreres ved C-stævner og op, men en udenlandsk hest skal registres i DK, for at få dansk id nr.

• #4   3. okt 2013 Jeg tror Michelle har fat i noget, der ku være problemet - selvom din hest er registeret, så skal du have den registreret som konkurrencehest smiley

• #5   3. okt 2013 ja ok, havde lige overset det var klubstævne.

• #6   3. okt 2013 Jamen vi skal til at registrere ham som konkurrence hest (det der DE-noget), men vi kan ikke finde ham på siden så vi kan gøre det smiley Altså så vidt jeg har forstået er han registreret i DK, men det er måske en mulighed at det er der skoen trykker - det må jeg lige spørge ejer om igen smiley

• #7   3. okt 2013 Synes godt nok det er besværligt at komme til at starte et klubstævne...

• #8   3. okt 2013 Det er nu utrolig nemt og simpelt at melde til, når man har lavet sine registreringer korrekt smiley DRF Go er rigtig fin og brugervenlig efter min mening

• #9   3. okt 2013 nu spørger jeg sikker dumt, men det er altså ved at være nogen år siden jeg har startet DRF-stævner (vi kører jo hestevogn nu om stunder smiley )
    Men kan man ikke melde til pr post/mail til et klubstævne? Altså ligesom i de gode gamle dage?
    For tænker at til et klubstævne skal hesten vel ikke være reg. på kryds og tværs (det skulle den da ikke førhen), er det ikke bare for at bruge DRF go at den skal være konkurrencereg (eller hvis man vil starte C-stævner og op self) ?

For i så fald kan du vel bare melde til pr mail/post og så er den ged barberet

• #10   3. okt 2013 Så vidt jeg kan se skal man melde til gennem det der go-stads... Men sidste gang jeg startede på ham meldte vi os til på sådan en mail dims, igen problemer...

• #11   3. okt 2013 kA
    Tror det besværlige ligger i at Sindri er ponymål og Islænder, jeg er over 16. Og så er det bare mange regler med undtagelser man skal læse om underlige steder, før man finder ud af at vi godt kan starte til klubstævnet uden at betale en mindre formue... Og så går man ind på siden og ser at hesten skal registreres som et eller andet, men så finder vi ud af at det kun er for c-stævner og over at vi skal det... Nå så skal vi til at DE-registrere, men der står ikke hvor på siden dette kan gøres eller hvad man skal gøre... Nå, men jeg kan da prøve at finde hesten og så se om der dukker en løsning op, men så findes hesten ikke ifølge siden... bumbum...
    Men det er da godt at det normalvis fungerer nemt smiley

• #12   4. okt 2013 Heste med udenlandsk pas skal registreres i Danmark før de kan starte stævner, hvor man tilmelder over Drf Go. det er ikke mange stævner hvor man kan melde til pr. mail mere, det andet kører automatisk og betaling ryger det rigtige sted hen med det samme (og hvis man kan melde til på mail koster det normalt omkring 50 kr. ekstra)
    Det er videncenter hest som reg. udenlandske heste
    https://www.landbrugsinfo.dk/Heste/Sider/Oprettelseafudenlandskeheste(DRF).aspx

• #13   4. okt 2013 Vi skal have klubstævne her i weekenden og der ligger det ikke på drf go, men i forrige weekend havde vi udvidet klubstævne og der lå det selvfølgelig på go. Som jeg forstår det så lægges det kun i go når der er ekvipager udenbys fra. Hos os koster det ikke noget at melde til pr mail. det gør alle elevrytterne, vores elevheste er ikke lagt ind i drf go. Så drf go er faktisk en ekstra udgift for os, og det synes jeg er øv.

• #14   4. okt 2013 Vi har heller ikke tilmelding pr. drf go når vi holder stævner men det er mest pga. rideskoleparter på rideskoleheste, hestene skal dog ikke konkurrence reg. til klubstævner, (men skal dog oprettes i go under den enkelte rytter hvis tilmelding skal ske der) hvilke de godt kunne da alle jo skal have pas nu. vi har ryttere startende fra flere forskellige klubber. men jeg syntes det er smart med drf go, og så kan man se samlet hvor der er stævner henne, det kan man ikke nogen andre steder.

• #16   4. okt 2013 Min tyske trakehner med et rødt pas og registreringsnr osv, skulle både registreres hos landskontoret for hest SAMT registreres hos DRF som konkurrencehest. Jeg tror, det er dine registreringer, der ikke er i orden. Er de først det, så fungerer systemerne meget nemt og simpelt smiley

• #17   4. okt 2013 At hesten skal dansk registreres, for at starte danske stævner, er vel ikke så mærkeligt? Der er jo tale om et nationalt stævne, ikke et internationalt.

• #18   4. okt 2013 Nå, tak for oplysningerne allesammen smiley Nu vil jeg melde til stævne smiley

• #19   4. okt 2013 DRF GO henter sine oplysninger om hestene på Landscentrets database, Hestedata.dk. Derfor kan man ikke umiddelbart hente en islænder, for denne avlsforening bruger ikke Landscentret til stambogsføring - de gør det selv. Derfor skal du have hesten optaget før du kan hente den frem, akkurat som med importerede heste.

Jeg synes at du skal ringe til DRF eller Landscentret og spørge hvordan du skl forholde dig.

Kommentér på:
Starte DRF-stævne på Islænder fra Island.

Annonce