{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

boks bund til foling? {{forumTopicSubject}}

halløj, min hoppe lop skal fole her her til april (tidligt ude i know)

hun står på spåner med en tyk bund, da vores stald ikke er så godt isoleret

men sagen er den, skal jeg fjerne alt fra boksen inden følle kommer, så alt er rent og pænt?

ellers har jeg bare tænkt på at smide noget snittet halm hen over så det bliver blødt og rart?

hvad med baktiere osv? er det for ulækkert ikke at fjerne bunden?

jeg muger hver dag (fjerner klatter)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  boks bund til foling?
  • #1   1. jan 2014 Du beholder det bare som du har det.. Det altså bare et føl smiley det ikke lavet af glas smiley

  • #2   1. jan 2014 Jeg vil bare sige at du skal beholde spånerne smiley
    Vender/ryster du aldrig ikke bund? smiley


  • #3   1. jan 2014 boksen skal senest rengøres 1 mdr. inden planlagt foling, da føllet først får overført antistoffer gennem navlestrengen når det er født, disse antistoffer kan bekæmpe de bakterier hoppen har været udsat for den seneste mdr. derfor vil en grundig rengøring lige inden folingen øge chancen for sygdom:)

  • #4   1. jan 2014 Jeg ville lægge et solidt lag med spåner og så eventuelt lidt halm over hvis du har det smiley

  • #5   1. jan 2014 Tænker at det er bakterier i boksen som hoppen er vant til og derfor vil føllenikke blive syg, så længe boksen bliver holdt normalt.. Min hoppe folede en del før tid.. I Gert fald før vi regnede med og .følle har skam haft et super immunforsvar indtil nu - hun fylder to til marts smiley

  • #6   1. jan 2014 Da jeg kunne se at der ikke var lang tid til at min hoppe skulle fole mugede jeg ud, så hun havde en ren boks at fole i. Det er vigtigt er der er henholdsvis rent i boksen, fordi at der kan komme bakterier i navlestrengen, og det er ikke sjovt hvis de har betændelse der!
    Mit føl fik bakterier i navlestrengen selvom vi havde muget ud så det var rent, og ham var vi nød til at få ned at ligge så dyrlægen kunne komme til at gøre det rent osv. og det er ikke sjovt!

    Også er det også godt hvis du kan tage noget halm i boksen, for det er med til at varme føllet når den ligger ned(som du selv siger er staden ikke så godt isoleret)


  • #7   1. jan 2014 jeg må ikke bruge halm i vores stald, da det skal kunne køres direkte ud på marken. smiley

    nej er stoppet med at vende bunden da vi forventede frost.. det som ikke er bund/fast det vender jeg selvfølgelig i og flytter rundt på, smider også træpiller der hvor der er vådt smiley

    godt en måned før! det vil jeg huske smiley


  • #8   1. jan 2014 Søg for der er en god tyk bund så følle lander blødt og ikke kommer til at skrabe sig på boksgulvet når den forsøger at rejse sig smiley

Kommentér på:
boks bund til foling?

Annonce