{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Hvordan finder man den perfekte hingst? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har en stor drøm om, at jeg om 1 år gerne vil ifole min første hest for første gang, men jeg har virkelig svært ved at finde den perfekte hingst.

Højde er maks 170, og min 160.
Må meget gerne have en trav over middel
Skal være god i hovedet og ikke højstillet.
Rolige arabere kan acceptereres.

Min hoppe:
155 cm
God i hovedet, men en lille tendens til at blive varm
Utrolig velspringende,
god bagbensaktivitet i galop
middel trav og skridt.
og har en utrolig smuk ildrød farve i sommerperioden.

Kom gerne med al verdens forslag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan finder man den perfekte hingst?
  • #2   26. mar 2014 Er føllet en beholder eller skal det sælges?

• #3   26. mar 2014 Ja, få hende kåret :-).

• #4   26. mar 2014 jeg vil anbefale dig en ligge en STOR hingst på så lille en hoppe..

selvom føllet er påtænkt som værende en keeper (går jeg ud fra), så KAN du komme i en situation hvor du bliver nød til at sælge.. og små heste sælger bare rigtig dårligt smiley

• #5   26. mar 2014 Jeg vil beholde føllet.

Jeg har slet ikke styr på alt det med kårringer? Hvordan ved jeg min hoppe ikke er kåret?
    Og jeg ønsker ikke en kæmpe ridehest, den behøver ikke være større end min egen.

• #7   26. mar 2014 Jamen sådan har jeg det også CoDoK smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #8   26. mar 2014 Hvis du skal finde den rigtige hingst, bør du få professionelle øjne til at vurdere din hoppe, så du kan få tal på hvilke svagheder din hoppe har.

Vi som ejer har det med at blive forblændet og overdrive når vi beskriver vores dyr, og dens gang/eksteriør mm.

Husk at vær realistisk, og sæt dig nogle konkrete mål for hvad du forventer at få af type hest.

Hvis din hoppe er springbetonet, så vælg en springhingst, evt en hingst med gode dressur resultater bag sig også.

Er den dressur betonet, så vælg en "ren dressur hest".

Kig div. Avls forbund igennem, der er størst mulighed for at finde den perfekte match. Vil du bruge en specifik race, kan det begrænse søgningen væsentligt.

• #9   26. mar 2014 Din hoppe er ikke kåret og jeg vil give de andre ret i at få hoppen kåret, når nu den er DV.
    Meld dig ind i DV, så skal de nok råde og vejlede dig.

Du kan også prøve at spørge inde på hestenettet under avl, der er rigtig mange der er gode til at vejlede med hingste ud fra stamtavlen.

• #11   27. mar 2014 Hvis hun er kåret, burde der stå noget i hendes hestepas - altså kåringskarakter eller lign. Men ellers kan det vel tjekkes på hestedata, eller hvad det hedder.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at få hende kåret nu her til sommer, så har du lidt en ide om hvilke svagheder, hingsten skal opveje :-).

Kommentér på:
Hvordan finder man den perfekte hingst?

Annonce