{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

ridning efter bedækning {{forumTopicSubject}}

Har min hoppe til bedækning, og hun kommer nok hjem i løbet af en uges tid.
jeg ved det er super sundt at holde dem igang op til foling og er også klar over hvor meget hun må belastes.

Men mit spørgsmål lyder, hvordan og hvor meget må hun rides, nu hvor hun lige er kommet hjem fra hingst, kan simplethen ikke huske om der er noget med de gerne skal skånes de første 35 dage. eller om jeg gerne må ride hende regelmæssigt, hun er ikke i top form, men rimelig god form. og ridningen vil består af let/middel krævende dressur 1-2 gange i ugen og så et par lange ture i ugen. jeg springer hende ikke den første måned, da hun ikke er super hård til det endnu. og når vi går igang bliver det bare lette spring.
er det helt galt det jeg tænker, eller hvor meget ville i ride en hoppe der er i begyndende drægtighed?
kan jeg ride straks efter bedækningen/brunsten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ridning efter bedækning
  • #1   10. maj 2014 Jeg ville personligt vælge lige at få hesten gået igennem af en fys/massør/osteopat/ET/KSA eller andet, bare for at tjekke for slag fra hingsten, hvis det er naturlig bedækning smiley

• #2   10. maj 2014 Som Katrine siger, ville jeg have givet min hest noget massage inden man steg sig op på hesten. Jeg har dog en part som går på fold med en hingst lige pt. så han har nok været på hende mange gange i løbet af de sidste 3 måneder. Men hende rider jeg maks en gang i ugen lige. pt, men hun kommer forhåbentligt til at blive redet 4 dage i ugen mindst smiley

• #3   10. maj 2014 Det havde jeg slet ikke lige tænkt, men det er da egentlig en god ide, tænker jeg selv vil give hende massagen, for hun tolerere ikke rigtigt at andre berører hende, og tænker det er at stresse unødigt.
    men rigtig god ide. har lige fået af vide hun er slået fra, så skal afhente hende i morgen tidlig.

• #4   10. maj 2014 men efter massage og når man lige har afmålt ømhed, ville i så ride hoppen?

• #5   10. maj 2014 Jeg har redet hopper der gik i stod, så jeg kan ihvertfald ikke se et problem i det, hvis den ikke har skader/ømheder smiley Måske bare lige starte med ture de første dage

• #7   10. maj 2014 Line- tak for råd, min hoppe får ikke fri under hele drægtigheden, desværre. så det mest relevante er for mig om hvor tidligt efter bedækning man kan påbegynde ridningen, som vanligt igen.
    men alligevel tak for dit input smiley

• #9   10. maj 2014 Mine hopper er altid blevet redet som de plejer efter bedækning. Der bliver ikke taget specielle hensyn,

• #10   10. maj 2014 Maja. okey, jeg tænker jeg vil starte ud med nogle ture de første par dage, men tænker jeg kan gå igang med lidt dressur nogle uger efter bedækningen.
    hun er slået fra nu, så nu håber jeg på at dyrlægen scanner hende drægtig om 14 dage. krydser fingre. glæder mig til at hente hende hjem smiley

Kommentér på:
ridning efter bedækning

Annonce