{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

brændemærke og stamtavle hjælp mig ! :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
min pony så en dag så mærkelig ud på bagparten efter at vinter-pelsen
næsten var smidt, da jeg kigger nærmere på det kan man ane et brændmærke og et utydeligt tal.
Her en måned efter kan man nu se at der pinto brændmærke og tallet 40.
er det overhovdet tilladt at brændmærke heste eller ponyer mere? og hvad skal jeg egentlig gøre eftersom at jeg gerne vil vide noget om hans fortid og stamtavle.Kan man evt ringe til nogen eller? Han hedder Alonso Højris, og hende der ejede ham før kommer snart med passet. Det er måske lidt for utydeligt skrevet men håber i kan hjælpe mig smiley !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brændemærke og stamtavle hjælp mig ! :)
  • #1   3. jun 2014 Brændemærkning blev først ulovligt i 2010, og da din er fra 2004 er det sket inden det blev ulovligt. Hvis du først har fået hesten i vinters/foråret, og den havde en god sjat pels, kan det sagtens være derfor du ikke har set det før. Mange brændemærkede heste skal klippes eller smide vinterpelsen for at man kan se brændemærket. smiley

  • #2   3. jun 2014 Jeg så også først brændemærket på Jolly, da jeg havde haft hende i et par måneder og hun havde smidt pelsen.

    Hendes var dog kun tal, og det var umuligt for mig at finde noget om hende nogen steder.

    Men der burde stå noget i hestens pas, omkring det. Ellers kan du prøve at ringe ind til Pinto foreningen, og høre hvad du kan gøre. :o)


  • #3   3. jun 2014 ok, har lidt tænkt på det, men hvad skal man så give af oplysninger til dem omkring hesten? altså... jeg har ikke han pas endnu så..
    men for det her inden den 6 smiley


  • #4   3. jun 2014 Der er ingen Alonso Højris registreret i Pinto på Hestedata ej heller Højris Alonso

  • #5   3. jun 2014 nej jeg ved at han ikke er oprettet derinde, men han er en brændemærket pinto med grønt pas og men er heller ikke helt sikker på at det er det helt rigtige "efternavn" til ham.. der hvor han boede før kaldte de ham mikkel men sagde til mig at hans rigtige navn var Alonso

  • #6   3. jun 2014 Hans rigtige navn må stå i passet :o)

    Når du får passet, synes jeg du skal ringe ind. :o)


  • #7   3. jun 2014 hej igen,
    jeg har lige ringet ind og han sagde det samme som dig CTS je ringer tilbage her en af dagene når jeg får passet smiley


  • #8   5. jun 2014 Spændende hvem din hest er.
    Jeg har også siddet og kikket på hestedata, og kan intet finde der bare minder om din hests navn født i 2004.

    Hvis du modtager et grønt pas uden afstamning, er der i hvert fald noget galt.


Kommentér på:
brændemærke og stamtavle hjælp mig ! :)

Annonce