{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

I fol??? {{forumTopicSubject}}

Hej hg, går lidt og overvejer at lave et føl på min hoppe, men da jeg ikke har så meget styr på avl, ville jeg høre hvornår det ville være for sent? Min hoppe er næsten lige blevet fem og har aldrig fået et føl, er det ved at være for sent eller kan jeg godt vente et år eller måske længere? Har nemlig næsten lige tilredet hende og skal snart ud og kigge på stævnepladserne smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I fol???
  • #1   15. apr 2015 ingen problemer i at vente et par år -lige nøjagtigt hvornår de seneste bør få deres første føl, er der delte meninger om, men en 5års er stadig en ung hest, så ingen problemer smiley

    Tilgengæld ville jeg så nok bruge den mellemlæggende periode til at sætte mig grundigt ind i det der med avl -der er RIGELIGT af tilfældige "hyggeføl" på markedet, og de er altså ikke supernemme at komme af med.
    Så overvej om din hoppe er godt avlsmateriale og hvad du ønsker at opnå ved at avle på den, så du kan vælge den hingst der matcher bedst muligt


  • #2   15. apr 2015 Først og fremmest - hvorfor vil du have føl? Skal du bruge det til noget, eller skal det sælges osv.?

    Derefter kan du sagtens vente endnu, endda mange år smiley


  • #3   16. apr 2015 du kan sagtens vente, ude hvor jeg har hest fik en af hopperne sit første føl da hun var en 9-10 år smiley

  • #4   16. apr 2015 Vores dyrlæge sagde at de helst skulle have haft deres første føl inden de bliver 10år smiley

  • Chanet L
    Chanet L Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 3
    #5   5. maj 2015 Du kan sagtens vente...der er da mange konkurrence heste som venter til de skal skånes og slappe af

Kommentér på:
I fol???

Annonce