{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
536 visninger | Oprettet:

Mini shetter hingst - bytte eller børnepony? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop overtaget en 6 års mini shetter hingst. Han er utrolig fin og med en fyldig stamtavle og naturligvis rødt pas. Han er dog meget hingstet og har svært ved at fjerne fokus fra vores frieser hoppe. Jeg har tænkt mig at give ham en måned til at se om han falder mere til ro. Planen er at han blot skal være til selskab og trækketure med ungerne. Som han opfører sig nu er det dog ikke hensigtmæssigt at have børn i nærheden. Hvis han ikke om en måned er faldet til ro så må jeg få ham kastreret, men jeg tænker det er synd hvis nu der er nogen derude der kunne bruge ham i avl og i stedet ville bytte med en børnevenlig udgave. Hvad er jeres erfaring? Falder de til ro? Er markedet mættet for shetter hingste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mini shetter hingst - bytte eller børnepony?
  • #1   6. jun 2015
    ... Han er vel ikke proppet på fold med damerne?

• #2   6. jun 2015 Han står på fold alene ved siden af damen og en vallak og har blot været inde og hilse. Det er planen han skal gå sammen med dem? Er det utopi at tro det kan gå?

• #3   6. jun 2015
    Det er da at gøre hans hormoner totalt forvirrede. Hans instinkt siger hop på dem - og det gør han skam også, hvis han får muligheden - det kan der GODT komme et føl ud af.

Så nej, det ville være stakkels hingst og blot forvirre hans hormoner fuldstændigt.

Ligesom jeg tænker, at han måske kunne ha' godt af noget selskab, så han ikke gik palle alene, men havde en og lege med :o)

• #4   6. jun 2015 Han står på folden lige ved siden af så han er bestemt ikke alene. Hoppen er jo ikke i brunst 24/7 så hans hormoner burde falde til ro når forelskelsen foretager, men tager gerne imod relevant erfaring og ikke blot antagelser? Har du oplevet en shetter befrugte en hest på 160 eller har du blot hørt rygter om det?

• #5   6. jun 2015 Jeg havde kastreret ham allerede nu.Der er ingen grund til at have en hingst gående, som ikke er til avl. Som Krikken siger, vil et føl ikke være en umulighed, og han vil slet ikke falde til ro, hvis han går sammen med en hoppe. Omvendt er det ikke et hesteliv værdig, at lade ham gå alene. Så jeg mener, at en kastration er det bedste du kan gøre ham smiley

• #6   6. jun 2015
    Min veninde har et føl imellem en Dartmoor hingst og hendes Frederiksborger hoppe - små hingste kan sagtens, hvis de vil og hvis hoppen vil :o).

Og nej, hans hormoner falder ikke til ro, bare fordi den ikke længere er i brunst - forelskelsen fortager sig ikke. Du risikere også en vallak der får tæv.

Men jo, han er jo alene i forhold til at lege med nogen ;o)

• #7   6. jun 2015 Det skal lige nævnes at jeg blot har haft ham i 3 dage nu og tidligere ejer ikke nænnede at kastrere ham grundet hans fine papirer. Er der nogen der kan svare på mine spørgsmål ift. om nogen kan bruge en fin hingst?

• #8   6. jun 2015
    Og nej, markedet er ikke særligt stort for shetlænder hingste :o).
    Hiv evt. fat i en avler og forhør dig om hans værdi og om han vil kunne sælges.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #9   6. jun 2015 Er han kåret?

• #10   6. jun 2015 Han er ikke kåret men har da overvejet det...

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #11   6. jun 2015 Mia: hvis han alligevel ikke er kåret, så kasterer ham hellere smiley

Det lyder jo ikke til at det er dig der er interesseret i avl, men mere til brug som børnepony smiley

• #13   7. jun 2015 Jeg har en miniature hingst, som går sammen med min oldenborg hoppe uden problemer:) Han faldt til ro, et par dage efter hun kom, så jeg tænker, at du bare skal give ham lidt tid. Hvis ikke det virker, ville det være bedst at kastrere ham. Jeg tror nemlig ikke, at der er særligt mange, der vil have en shetter hingst. Hvis man ser på diverse salgssider, bliver de nærmest givet væk, så jeg tror ikke, at du ville kunne bytte ham væk. smiley

• #14   7. jun 2015 Nu kan nogen hingste jo faktisk godt klare at gå med hopper, man skal bare fjerne dem i brunst perioden.
    Men hvis du ikke har tænkt dig at få ham kåret og bruge han i avlen, ja så ville jeg nok kastrere ham for så er de fine papire jo alligevel ikke noget "værd" og man behøver ikke gå og være bekymret for om han får et hormon-trip.

Kommentér på:
Mini shetter hingst - bytte eller børnepony?

Annonce