{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Øjensygdom/Tumer!!!! {{forumTopicSubject}}

Har godt nok en mærkelig fornæmmelse i kroppen..
Ludvig har de sidste 3-4 uger endret adfær fra at med på den værste som elsker at gå for vogn,springe, gå lange liner og longering til at rende i cirkler om sig selv og løbe baglængs og panikke lige meget hvad man vil med ham.. Han havde først 2 ugers pause hvor jeg startet stille og roligt op igen men det er kun blevet i onsdags var den helt gal, han stoppet 6 gange på et spring på 20-30 cm og det var allerede 2-3 meter før han sagde fra. Normalt når han har sprunget med ham har jeg bare kunne holde longen og han klaret resten selv med tid til bukkespring mm. Nu vil han ingen ting, så lavet en test på om hvordan han rerageret på når en finger der kom tæt på øjet for at se om han kunne se/rerragere og han blinket først da fingeren ramte øjet smiley Ringet lidt rundt og fik fadt på en øjendyrlæge som ville vende tilbage på hvornår personen kunne komme og se på ham. Blev ringet op 2 timer sener om at dyrlægen ville komme næste dag og se på ham...

Har godt nok ikke haft det så godt i torsdags med vente tiden til at dyrlægen skulle komme til lille Ludvig. Ludvig blev undersøgt på kryds og tværs af 2 dyrlæger, Der kom en masse dyrlæge ord frem og tilbage mellem dem flere gange. Han har ikke fuld tilførsel af blod til øjet samt han ikke rerrager optimalt/mærkeligt og synet næsten er væk, vi snakket meget frem og tilbage hvad der er af muligheder mm. Der er ikke nogle behandling der kan hjælpe ham, det er kun at se tiden and men som han sagde at det kun gik den kedelige vej smiley Vi kunne prøve at give han en klap for øjet for at se om han kunne leve med kun at se med højre øje men kan kunne ikke garentere at han ikke også har en tumer i hoved. Man kunne evt fjerne det dårlige øje men der er ingen garanti for at det ville hjælpe ham. Så føler lidt at jeg står med hårdet i postkassen. Har nu lavet en midderligtidig maske til ham så han ikke bliver så forvirret over at se mærkkeligt... Har også søgt på nettet om der evt var en mulighed for at scanne hoved på ham og hvad det ville koste mm så skal ringe rundt på mandag for at høre pris og muligheder for ham.. Har også søgt på om det evt kunne være arveligt til de små racer ligesom nogle hunde racer har nogle sydomme??? Men er ikke blevet kloger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjensygdom/Tumer!!!!
  • #2   11. jul 2015 Uha, har selv lige måttet aflive min islænder pga. grøn stær. Han var ligesom din for det meste frisk på det hele, var dog altid bange for ting der kom bagfra, og han gik enten med hovedet i vejret eller helt nede i jorden. I perioder når trykket i hovedet/øjnene var ekstra slemt blev han dog ofte aggressiv og ville ikke have selskab af andre end mig og min familie.

For at vende tilbage til din fine hest, så nej, jeg ville faktisk ikke få ham scannet, men blot stole på dyrlægens ord om at det ikke bliver bedre, og få ham aflivet nu. Scanningen er helt sikkert super dyr, og hvis han så har en tumor, skal du tage stilling til om den skal fjernes eller ej. Hvilket stensikkert også er en mega dyr operation - og så er du alligevel tilbage til at han skal aflives. Jeg ved godt at det lyder koldt og kontant, men noglegange er man nødt til at se tingene i øjnene, selvom at det gør ondt ):

• #3   11. jul 2015 Har desværre haft to andre minier med samme sygdom og der var ikke noget at gøre smiley det var hoppe og plag med 9 mdr mellemrum vi opdaget det Først på hoppen som gik i cirkler både på folden og i boksen og sener på hendes 3 Års vallak. Ludvig plejer altid at stå med hoved ud af dørene i boksen og nu står han bare og glor inde i boksen eller ligger ned. Har fundet 2 steder der kan ct scanne og dem ringer jeg til mandag For at hører om pris og om det overhovedet kan betale sig?????

• #4   11. jul 2015 En CT scanning kostet kassen! Du skal nok regne med 20.000kr for sådan en scanning, for hesten skal i fuld narkose forinden undersøgelsen. Og det er jo ikke helt uden risiko at ligge en hest i fuldnarkose.

• #5   11. jul 2015 Ved det godt ville også skyde på at prisen ville ligge på 15-20.000 kr og det har jeg ikke lige i baglommen. Men syndes ham at jeg skylder ham at undersøge sagen da han pt har været min bedste hest.

• #6   11. jul 2015 Det lyder godt nok ikke rart smiley

Det er ikke den samme situation, men min hest har en tumor på det tredje øjenlåg ("øjenkrogen") på det ene øje. Han er ikke generet af det, men den skal fjernes for at det ikke spreder sig. Jeg fik lavet en biopsi for at slå fast hvad det var, og fik derefter ultralydsscannet rundt om øjet, for at se om der evt kunne være noget omkring i vævet.
    Det hele kostede lige knapt 4.000 kr. inklusiv alm. og lokal bedøvelse..
    Regner med at skulle gi ca det samme for at på tumoren fjernet.

Jeg synes du skal snakke med dyrlægerne om hvad mulighederne er, og derefter beslutte dig. Det kunne jo være at det som med min, kan klares med en ultralydsscanning, hvilket vil være markant billigere end CT scanningen.

Jeg føler med dig, det er ikke en sjov proces smiley

Kommentér på:
Øjensygdom/Tumer!!!!

Annonce