brunst uden dyrlæge tjek? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Tænkte at jeg kunne få et par råd af jer mange der kender til avl.
Jeg skal havde sat min hoppe i fol i år, og jeg går derfor allerede med tanke på hvordan jeg skal tjekke hendes brunst? og om jeg kan vide at det er den rigtige "lange" brunst uden hjælp fra dyrlæge?
vi har kun en enkelt vallak som hun går på fold med til daglig så tænker at han ikke rigtig kan bruges som "teaser".
Hun skal naturligt bedækkes vis dette spiller nogen rolle.
Tager gerne imod alle råd der kan være gavnlige i forhold til i foling.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Inden hoppen sendes afsted bør der laves en svaberprøve og det skal gøres mens hoppen er i brunst, så du er nødt til at kende hoppens brunster.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 980
og 1 der stadig viser tydelig tegn selv her om vinteren .. den på 20år viser ikke brunst mere tænker hun ikke er i brunst
med naturlig kan du jo lave en kalender over det, hvis du ser hendes brunster... så er det bare og notere start/slut osv
maj 2008
Følger: 99 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 167 Svar: 751
er det muligt at se en forskel på slimhinderne vis man kigger, eller skal dyrlæge "ind" og se?
Forrige opstaldnings sted var hun brunstig hver gang en ny hest kom til gården så ved i forhold til "blinken" og tisseri. Men nu går hun kun sammen med en vallak og en to årig hoppe, så ved ikke om det kan tease hende nok?
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
http://www.netdyredoktor.dk/hest/tema/def/forberedelse-af-hopper-til-ifoling/
maj 2008
Følger: 99 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 167 Svar: 751
Hun skal jo havde lavet en svaberprøve, men skal jo kunne se hvornår hun er i brunst. Og der ville jeg gerne slippe for at betale dyrlægen for at teste og finde ud af hvornår hun er det,
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
brunst uden dyrlæge tjek?