{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

brunst uden dyrlæge tjek? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Tænkte at jeg kunne få et par råd af jer mange der kender til avl.
Jeg skal havde sat min hoppe i fol i år, og jeg går derfor allerede med tanke på hvordan jeg skal tjekke hendes brunst? og om jeg kan vide at det er den rigtige "lange" brunst uden hjælp fra dyrlæge?
vi har kun en enkelt vallak som hun går på fold med til daglig så tænker at han ikke rigtig kan bruges som "teaser".
Hun skal naturligt bedækkes vis dette spiller nogen rolle.
Tager gerne imod alle råd der kan være gavnlige i forhold til i foling. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brunst uden dyrlæge tjek?
  • #1   9. jan 2017 Hvis det skal lykkes at få ifolet hoppen skal du have styr på hendes brunstcyklus i god tid inden ifoling. Mange hopper viser ikke meget brunst, men som regel kan man se det på deres slimhinder.

Inden hoppen sendes afsted bør der laves en svaberprøve og det skal gøres mens hoppen er i brunst, så du er nødt til at kende hoppens brunster.

• #3   9. jan 2017 mine er forskellige. har 2 der er meget tydelige og en jeg aldrig ser i brunst.-
    og 1 der stadig viser tydelig tegn selv her om vinteren .. den på 20år viser ikke brunst mere tænker hun ikke er i brunst
    med naturlig kan du jo lave en kalender over det, hvis du ser hendes brunster... så er det bare og notere start/slut osv

• #4   10. jan 2017 hun har haft to føl før.
    er det muligt at se en forskel på slimhinderne vis man kigger, eller skal dyrlæge "ind" og se?
    Forrige opstaldnings sted var hun brunstig hver gang en ny hest kom til gården så ved i forhold til "blinken" og tisseri. Men nu går hun kun sammen med en vallak og en to årig hoppe, så ved ikke om det kan tease hende nok?

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #6   10. jan 2017 Med mindre du selv kan lave en svaber prøve så skal du få dyrlægen ind over den skal også scannes, hvorfor vil du gerne undlade dyrlægen ?

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #7   10. jan 2017 Her lidt information omkring projekt ifoling af hoppe smiley

http://www.netdyredoktor.dk/hest/tema/def/forberedelse-af-hopper-til-ifoling/

• #8   13. jan 2017 syntes ikke at jeg på nogen måde har sagt at dyrlægen skal undlades?
    Hun skal jo havde lavet en svaberprøve, men skal jo kunne se hvornår hun er i brunst. Og der ville jeg gerne slippe for at betale dyrlægen for at teste og finde ud af hvornår hun er det,

• #9   13. jan 2017 Ved de fleste hoppe kan du se på slimhindens farve, hvornår hoppen er i brunst. Hvis du kigger jævnligt burde du kunne lære at se tegnene.

Kommentér på:
brunst uden dyrlæge tjek?

Annonce