første føl i år :-))))) {{forumTopicSubject}}
vores første føl for i år blev født 20.43 i aften, det er en hoppe, mørk, men ikke sort.
Jeg har holdt øje i længere tid, da Kimiko normalt foler for tidlig, vi har været meget nervøse, da føllene dør på stripe rundt om os, så glæden i vores lille familie var meget stor, da hun fødte et fint levende hoppe føl.
Lige nu leder hun efter mælk, mellem forbenene??? Kimiko prøver hele tiden at flytte sig, så føllet kommer på rette plads, men den er vist lidt dum
Hammen ser heldigvis fin ud, så i nat skal jeg bare holde med om føllet snart får lidt råmælk, tror dog allerede hun har været der, da der sad lidt mælk i skæget, men er ikke helt sikker, så hænger på lidt i nu, i morgen tager jeg billeder, så kommer hun her ind.
Knus til alle (er bare så glad)
Anita W
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 317
mar 2007
Følger: 112 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 502
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
Tak skal i have, vi er bare så glade for at det p.t er gået godt, nu har hun fundet mælken, har lige været der, en gammel vallak, kimi har som nabo stredssede hende, da vi flyttede ham til en anden boks, fik føllet lov
nu skal de være i fred, men jeg glæder mig til at se hende senere i nat, eller i morgen tidlig.
Nu mangler vi bare to, måske 3 føl.
Anita W
dec 2006
Følger: 173 Følgere: 166 Heste: 17 Emner: 158 Svar: 827
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.027
Det er så svært at beskrive, hvordan man føler det, når man ser et føl, blive født, eller når det lige er født, klistret ind i foster fedt, man hjælper og hiver posen i stykker så fyllet kan få luft, jeg har svært ved at beskrive det, har set det så mange gange, at man tror det er løgn, tilgengæld sover jeg ikke i mange dage, nogle gange uger, men det er det hele værd, at prisen så må være at jeg ævler og nogen gange laver lidt, der er dumt på nettet, det er mest fordi jeg er mega træt, så det må jeg leve medf.
nu glæder jeg mig til de næste føl, og håber alle jer derude, der venter føl, skriver herinde hvordan det gik, jeg håber det går godt.
Knus og lykke til alle
Anita W
første føl i år :-)))))