{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Snyder hoppen Freja? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er det 3. gang Freja venter føl, og denne gang håber jeg virkelig hun holder på det.
Hun er håndsprøvet dag 45 og dag 90, og begge gange med føl. De sidsre to gange har hun også været med føl bare ved dag 16 og dag 45. Og nu er det så jeg er blevet i tvivel igen igen. Hun ser ud som om hun er med føl, og det gjorde hun også sidste år. Sidste år var vores dyrlæge overbevist om at hun var med føl, både at se på maven og yvert, men nej, igen føl. Da han fik hånden i hende ige omkring 1½ måned før hun skulle have folet var der igen føl trods tegn på det. Jeg er så nervøs, for jeg vil virkelig så gerne have det lykkedes med Freja, da hun har et super temprament, og hingstn er ret dyr (6000). Hun har før haft føl. Men det irriterer mig så meget at jeg ikke kan "stole" på hendes symptomer. HUn har nemlig aldrig vist at hun har tabt det, der er bare ikke noget. Hun er ca 6mrd henne nu, så vi skulle jo kunne se bevægelse, men som alle ved kan øjetjo snyde. Jeg overvejer kraftigt at få dyrlæge til hende igen. Så er det 5. gang i år med det hele, men helt sikkert det værd hvis hun stadig er i fol. Vi har købt et stetoskop, og så må vi prøve og lytte efter hjertelyden nu. Nogle der ved hvad en blodprøve ca. koster? For at tjekke om hun er drægtig. Nogle det har prøvet noget lignende med en "snyder" hoppe? I løbet af i år skal jeg have en avlshoppe hjem som er kåret både i Tyskland og DK, så man derfor vil jeg også gerne have et føl på gode gamle Freja inden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snyder hoppen Freja?
  • #1   26. sep 2007 hmmm det lyder meget underligt.... Hvis din hoppe har tabt føllet, så langt henne.. ville du opdage det.. men jeg kan sige, at jeg først kunne begynde at se liv på min hoppe da hun var omkring 8 mrd henne.. det er ikke alle hopper man kan se det henne ved 6 mrd.. så det kan du ikke helt regne med det der.. smiley min hoppe blev bare mere og mere rund.. smiley

Har du også fået hende scannet?? og ikke kun håndprøvet?? med en scanningen er det langt mere sikkert... håndprøve.. kan snyde rigtig meget..

• #2   27. sep 2007 Team damgård.

Ja, og det er det der er mærkeligt.
    Alle de gange hun er blevet scannet har den vist hun er i fol, men aldrig fået noget føl.
    I år er hun håndsprøvet 2 gange, og hun er forhåbentlig stadig væk med føl..

Kommentér på:
Snyder hoppen Freja?

Annonce