{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

hjælp . nogen farveeksperter? {{forumTopicSubject}}

nu har jeg valgt hingst til savannah iår, men hun skal nok sættes ifol næste år os.. så ville lige spørge farveeksperterne om råds.

savannah er en ganske normal møsrebrun hest, kan man bedække, så der er en farve garanti for føllet bliver sort??
ligesom hvis man vil have et palomino føl, bedækker man med cremello (som hun skal bedækket med iår)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp . nogen farveeksperter?
  • #1   19. mar 2008 Der vil ikke være "garanti" for at føllet bliver sort! xD Du kan ikke kontrolere naturen!

  • #3   19. mar 2008 nej nej..
    men der er jo så meget man ved idag..
    og flere kan fx garantere palomino/buckskin eller broget smiley

    såeh..
    kæresten vil have et sort føl, så ma man jo bare håbe på det bedste ..
    det er jo også først næste år det skal vælges..


  • #4   19. mar 2008 Den brune er den der slår mest igennem , men hvis du sætter en sort eks.Uno don diego på kan der jo være en chance

  • #5   19. mar 2008 altså iår bliver det en cremello hingst..

    men til næste år bliver det et føl til kæresten, og han vil have en sort hest.. så om man kunne finde en hingst med springtalenter, der er farvegaranti smiley


  • #8   19. mar 2008 blak er den i hvert tilfælde ikke. Blak kan ikke bæres skjult. men der er jo hvis riciko for at den er homzygot for brun. hvis den er det kan den slet ikke lave sort og så giver det jo sig selv. hvis farven er så vigtig, så køb et sort føl istedet.

    hvad er der i tavlen ud over A-dur? hvis begge sider er brune, så er chancen for sort føl meget lille.

    Det er noget helt andet når man reklamerer med broget garanti og dun/palomino garanti. de gener der afgør dette opfører sig på en anden måde end dem der laver sort, brun og rød.



  • #9   19. mar 2008 ja, jeg synes nok smiley
    jeg kan ikke huske hendes mor, men hun er sort ...

    men ellers må kæresten finde sig i det smiley


  • #11   19. mar 2008 Hvis din hoppes mor er sort, så vil du få 50% sandsynlighed for sort, hvis du bruger en hingst der er homozygot sort (både for sort og intet agouti-gen).

    Med mindre din hoppe har gen for rødt, så vil den ikke kunne avle palomino, selv med en cremello hingst. Kun dun og smoky black.


  • #12   21. mar 2008 nej, det ved jeg smiley

  • #13   24. mar 2008 jeg kan en sort hingst på min mørkebrune hoppe, og håbede på at der kom et sort ud, men nej hun er som sin mor. så tro ikke man kan bestille en farve.....................

  • #14   21. apr 2008 Uno Don Diego (Fantastisk hest) men - der er en stor chance for at den bliver rødbrun da der er Donnerhall i som er rød, men det kan godt være at den ville få en farve som Don Schufro sort med rødtskær og den ser jo næsten hel sort ud..

    Men hensyn til det med spring og en sort hest er det en god ide men noget Sandro Hit hvor der er lidt spring blod kunne fx. være Ble Hors Sopranou hvis det skal være en dansk hingst ellers er der Show Star en smuk tysk hingst..

    Mit aller bedste bud er Ulrich Z fra katrinelund smuk sort spring hingst spørg hos katrinelund til det med farven de kan sikkert fortælle dig hvor store chancer der er for sorte føl..(link fjernet)



Kommentér på:
hjælp . nogen farveeksperter?

Annonce