637 visninger
|
Oprettet:
Valg af hingst {{forumTopicSubject}}
Heej..
Jeg står og har muligheden for at putte et føl på min søsters dejlige lille hoppe, til næste sommer.. Hoppen af føl af loudini, og hun har nogle super gode gangarter, og er et godt dressur emne..
Da jeg er dressurrytter, vil jeg selvfølgelig gerne have en dejlig dressurhest ud af denne bedækning.. Jeg har tænkt på bedækning fra Blue horse don schufro, leredo, eller romanov, men er der nogen af jer der vil råde mig at bruge en anden avlshingst.?
Jeg vil gerne have så god en dressurhest ud af det som muligt, men hvilken avlshingst vil i så anbefale?
Hilsen Maja
okt 2007
Følger: 87 Følgere: 97 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 786
men der er jo mange godt dressur hingste.. en jeg også godt selv kunne finde på at bruge er Lamont
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg ved godt det er hårdt arbejde, og der går mange år før det er en god dressurhest.. Har redet siden jeg var 2 år gammel, og er nu 19 år så tror jeg fortsætter noget endnu.. hiih..
grunden til jeg synes det er ved at være tid til et føl er på grund af at jeg snart er færdig med gymnasiet og skal læse videre og så vil det passe meget godt med at føllet skal til at rides til når jeg er ved at være færdig med uddannelse
Hilsen Maja
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Ellers hvad med noget gribaldi, Quaterback, Sandro Hit eller krack c ?
maj 2007
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 618
okt 2004
Følger: 112 Følgere: 105 Heste: 12 Emner: 575 Svar: 3.829
men jeg vil ikke vælge en BH hingst pga. den smag jeg har. jeg har lige brugt en 5 års hingst Clever til min hoppe. så det var et sats for han begyndte at avle sidste år så hans afkom er kun 1 år nu.
men solos landtinus uhf ham slår du aldrig fejl af!
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
Afstamning?
Alder?
Kåringskarakterer?
Dressur eller spring?
Hoppens svage og stærke sider?
Valg af hingst