{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

spørgsmål vedr. mit føl. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Har lige nogle Spørgsmål om føl.
Eftersom det her er mit første (:
Jeg har det sødeste lille hingste føl.
Hvornår kan han fravænnes?
Når man fravænner, kan man så nøjes med anden boks og en føl ved siden af ?
Nogle øvelser og andet som kan gøre ham lettere i fremtiden udover at give ham grime på og snakke med ham ?
Eftersom han er hingst Hvornår "kan han Noget" altså, hvornår skal de senest flyttes fra hopper, så han ikke bedækker dem.
han er 1½ måned nu,og hopper på både vallaker og hopper, er det fordi han "øver" sig, eller bare leger ?
Håber på nogle svar (: på forhånd tak.
Mvh. Michella.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål vedr. mit føl.
  • #1   17. jun 2008 Lær ham gerne at få løftet ben og blive striglet! Det gør det meget nemmere fremover...

    Han leger bare pt. Men flyt ham derfra når han vænnes fra... Han kan vænnes fra når han er 5½-6 mdr. Start evt. med at han fx går i en anden boks om natten, evt. ved siden af sin mor og så de er sammen på fold. Gør det stille og roligt.


  • #2   17. jun 2008 Er begyndt at lære ham at han ikke skal komme løbende og stejle op af folk, men vi har deværre ikke andre hingste eller føl, han kan gå sammen med , men han går sammen med to andre shettere på 2-3 år (:

  • #3   17. jun 2008 Michella E: Vi har haft mange føl i vores stald og sjældent på samme tidspunkt. Det har stadig fungeret fint med bare at lade føllene gå med de andre heste. Der var altid nogle yngre heste/ponyer der ville lege med dem, så selvom I ikke har andre føl eller hingste, skal det nok gå alligevel smiley

  • #4   17. jun 2008 Maria*: så jeg skal bare starte med at tage ham fra om natten i en anden boks ? og så senere hen prøve at sætte ham på fold alene, folden er jo lige ved siden af moderens (:

    * Pony Gården *: Ja men jeg har desværre ikke den mulighed, og har heller ikke lyst til at sende ham hjemmefra (:


  • #5   17. jun 2008 Ja, altså når han bliver 5-6 mdr smiley Du har ikke mulighed for en fold hvor han ikke kan se moren fra? Det kan jo være risikabelt hvis han kan se hende og så prøver at gå gennem hegnet...

  • #6   17. jun 2008 Jeg har en hingst på 5 år og han går stadig sammen med sin mor på fold uden problemer, han blev vendt fra da han var ca. 8 måneder, jeg startede med at sætte ham i boks om natten, ved siden af sin mor, og så gik de sammen om dagen på fold, jo mere du kan udsætte ham for jo bedre, jeg har altid løftet ben, børsted og trukket tur med mine føl første gang inden de var en uge gamle,

  • #7   18. jun 2008 Maria*: jo, men men kan man så sætte dem på fold ved siden af hinanden senere hen ?

    *Stald Ponygården*: Det er Vallakker .


Kommentér på:
spørgsmål vedr. mit føl.

Annonce