{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

For gammel til ifoling ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa hestetosser !!

Min hoppe fylder 17 år til juni, og ville rigtig gerne have hende sendt til en hingst her i april/ maj,

Men problemet er at hun ikke er kommet i brunst endnu?
Min veninde siger så at min hoppe også er ret gammel
-Jeg synes ikke hun er gammel nu og der er intet at mærke på hende

Hun har gået som avlshoppe indtil hun var 8-9 år, og jeg fik et føl på hende for et år siden bedækning/foling osv gik super godt !
Hun fik så en knæskade i sommers, som var en meget hård til for hende, kan dette muligvis være problemet?

Hvad kan skyldes at hun ikke er brunstig endnu?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For gammel til ifoling ?
  • #1   17. mar 2009 Hej

Der er rigtig mange der ikke er i brunst i nu, det er tidligt på året, så det skal nok komme, det er også bedste at vente på brunst nr 2, især med ældre hopper, da den første er lang og usikker.
    Hvis hun ellers er sund og rask, er det helt ok med en bedækning.

Anita W

• #2   17. mar 2009 Det er heller ikke alle vores der er kommet i brunst endnu.. Synes ikke hun er gammel.. Vi har en på 18 der skal have føl om 16 dage..

• #3   17. mar 2009 okay, har snakket med dyrlægen, og han siger at hvis hun ikke er kommet i brunst indenfor en månede, så skal hun formentlig have en hormon indsprøjtning, håber så hun kommer i brunst på en naturlig måde smiley

• #4   18. mar 2009 Hej vi har en hoppe på snart 21 hun står og er oppe over at skulle fole nu. Hun klarer det rigtig godt og sættes også ifol igen i følbrunsten. Så længe de kan komme ifol er de ikke for gamle man skal bare ikke starte med hormoner for det i den alder efter min mening. Men alle har forskellige meninger til sådan noget.

• #5   20. mar 2009 Syntes bestemt ikke 17 år er gammel for en avlshoppe.. Mange avlshopper går først på pension når de når over de 20 år.. Så det syntes jeg bestemt ikke.. Der er mange hopper som ikke er i brunst endnu. Det kommer løbet af en mrds tid.. Det er ved at være forår i luften.. Så begynder der at ske noget. smiley

Kommentér på:
For gammel til ifoling ?

Annonce