{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Hvor længe brunst er godt?? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har min jyde til hingst sidste år tog hun hingst i 4 dage pr gang. Men blev dog ikke drægtig.
Vi blev så enige om at prøve en sidste gang, for hun er 17 år nu.
Jeg kørte hende til hingst og hun tog hingst 9 dage.
Nu spørger jeg så hvad er normalt og hvis der skal være et godt ''æg'' er 9 dage så for længe??
Hjælp jeg vil desperat gerne ha et føl på hende.
Hilsen Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe brunst er godt??
  • #1   10. jun 2009 Det var dejligt. Dyrlægen undersøgte hende nemlig, her for en god måned siden og sagde hun var i god form osv trods hendes alder så
    det var ingen problem at ifole hende.
    Men mine dyrlæger har ingen scanner.
    Men nu må vi se hun skal komme igen ca den 17. så krydser fingre.
    Men tak for dit svar.


  • #2   10. jun 2009 Måske en svaberprøve ville være en god ide?
    Hvis den ikke har haft føl før, så synes jeg måske det er lidt sent at prøve at ifole....


  • #3   11. jun 2009 Det kan sagtens være nødvendigt med svaberprøve selvom hoppen aldrig har været bedækket før. f.eks er der nogle vallakker som tror de er hingste og hopper på damerne..

    Jeg synes 17 år er en sen alder at bedække i første gang - de får sværere og sværere ved at blive drægtige med alderen, nøjagtigt ligesom mennesker. Så hvis den ikke kommer i fol og den er ren i svaber, så kan det altså sagtens være fordi den er op i årene smiley

    Det er jo fint at have dyrlægens ord for at hoppen er sund og rask, men det siger ikke så meget om hoppen har nemt ved at blive drægtig alligevel. Det siger bare hun sagtens vil kunne klare det smiley

    Det er meget forskelligt hvad hingste-ejere vil have mht svaberprøve.. Begge mine hopper har ikke behøvet at få lavet svaberprøve selvom det var første-gangs hopper begge 2... Dog smed den ene føllet og herefter fik vi taget svaberprøve på hende. Hun var dog ren smiley


Kommentér på:
Hvor længe brunst er godt??

Annonce