{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Avl , dv -holstener {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er det sådan at jeg sidder inde med en Holstener avlshoppe, som vi har puttet en DV hingst på ..

Dv hingsten er ikke kåret i Holstener, og min holstener hoppe er ikke kåret i Dv. For at få føllet kåret, kan jeg vel sende min hoppe til kåring i DV sammen med føllet ? ..

Så står jeg med en DV hoppe, som skal ifoles her til sommer. Hendes far er holstener. Er der mulighed for at få hende kåret i holstener forbundet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl , dv -holstener
  • #1   27. dec 2009 og hvilke hingste har i evt i kan foreslå ? g her snakker vi self om spring heste, smiley

• #2   27. dec 2009 ja hoppen stiller du til kåring med føllet ved siden

hvis faderen ikke er kåret i DV kan hoppen ikke kåres i DV - kun som forreigster

• #3   27. dec 2009 Faren er ikke kåret i dv så vidt jeg ved, da jeg sidder inde med en tysk holstener hoppe.

• #4   27. dec 2009 evt nogle der har nogle hjemmesider til holstener hingste ?

• #5   27. dec 2009 jeg synes det er meget individuelt hvilken hingst man skal bruge. bare fordi hingsten med én hoppe har givet et godt føl - kan det næste jo være noget møg. Du skal jo gå efter hvad der mangler ved din hest, hvis man kan sige det sådan smiley altså - hvis din måske er lidt for kraftig, duer det jo ikke at bruge en kraftig på din - så skal dne måske være lidt mere sporty..

• Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #6   27. dec 2009 Lige et sidespring - hvem er hoppen efter? smiley

• #7   28. dec 2009 Nane, Hppen er efter Acobat II, med Linaro som morfar.

• #8   28. dec 2009 Annemette - det har jeg helt styr på smiley Men er faktisk ret godt tilfreds med min hoppe, og tror selv på at man kan putte lidt af hvert på den. Det er jo sportsheste alle sammen jo, og i sidste ende skal der bare komme en sportshest ud smiley

• #9   1. jan 2010 Såfremt holstener hoppen har fuld stamtavle og kåret fire generationer tilbage på morsiden (farsiden er jo i orden, kan jeg se) så kan den sagtens kåres fuldt ud i DV.

Omvendt kan din DV hoppe ikke automatisk kåres i Holsten, selvom faderen er det. Her skal mødrene være kåret fire generationer tilbage i Holsten, før end du har en hovedstambogshoppe.

Vedr. hingstevalg, så kan du jo se holstener hingstene på www.holsteiner-verband.de eller www.ghh.dk Der er også rigtig mange hingstestationer her hjemme der har hingste kåret i både DV og Holsten, bla. Stald Cjaus, Ask, Schou etc. Der findes også mange DV´er som er ud af ren holstener stamme, og som du vil kunne bruge i DV regi, og hvor du stadig holder de rene holstener stammer. Her i stalden har jeg f.eks. både rigtige Holstener og DV´er ud af ren holstener stammer. Den hingst jeg har lavet i DV regi, kunne lige så godt have været en Holstener hingst, da både mor og far også er kåret der.

Vedr. hingste valg, ja, så skal man jo vide meget mere om hoppen og hendes hoppestamme, for at der er nogen der kan vejlede dig til et hingste. Samt hvad hendes forcer og svagheder.

Annette

Kommentér på:
Avl , dv -holstener

Annonce