{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

bedømmelser af ældre hoppe {{forumTopicSubject}}

hey jeg har en DV hoppe fra 98 og sidder og tænker hun blev jo bedømt ved sin kårng i 2003, men sad og tænkte på, nu jeg gerne ville avle lidt på hende, kan må så tage ud og få bedømmelser på hende er det en ide eller ikke... eller skal jeg vente til hun får føl eller hva?

tækte f.eks roskilde dyrskue eller sådan eller private klubber der holder kåring.. eller er det fuld stændig lige gyldigt?

er ny i alt dette..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedømmelser af ældre hoppe
  • #1   22. jan 2010 Hej ´:-)
    Hvis hun er kåret er der ingen grund til at gøre mere ud af det... men lav et føl og tag det til følskue, dyrskue som 2 års og kåring som 3 års smiley

Ligesom jeg gør nu her smiley Har en en hoppe der er kåret i 2003, som jeg måske nok selv synes kunne have fået lidt bedre karakterer smiley Men man skal også tænke på at det er længe siden de er blevet avlet og dengang var avlsmålende lidt anerledes end de er nu, så ville de virkelig være det bedre? Derfor synes jeg ikke det kan betale sig at trække en ældre hoppe til kåring, hvis den er kåret som ung smiley Men altså det kan godt lade sig gøre...

• #2   22. jan 2010 Jeg tror desværre heller ikke din hoppe kan kåres højere end forregister 3 på grund af manglende stamtavle på moderens side... Hun er kåret med 7 i helhed ligesom min (som dog er i DS), så selve kåringen fejler ikke noget smiley Hendes føl ville kunne blive kåret højere, da de jo får et led mere i stamtavlen smiley

Du kan finde alt om det på DV¨s hjemmeside.

• #3   22. jan 2010 ja det ved jeg godt, men tror bedre du kan forstå hvad der står på hjemmesiden, da du ved hvad du snakker om for sys ikke ligefrem det er lige til når man intet ander om det...

okay jamen hun har nemli et føl, ved bare ikke hvorfra eller andet da det er før jeg købte hende.. og ku egentlig godt lide a vde om den er kåret evt har fået eller om min har fået en bedømmelse med det føl eller hva...

• #4   22. jan 2010 Lige et øjeblik så kommer der oplysninger om føllet smiley

• #5   22. jan 2010 Navn på HOPPE-føllet: ASCENCIO DOMINICA
    Født den 19. 5. 2004
    Faren er DEPARDIEU (DVH 780)

Avleren hed Christina Simonsen.

Føllet er desværre ikke kåret smiley

Men det er det eneste afkom der er registreret på din hest smiley

Kommentér på:
bedømmelser af ældre hoppe

Annonce