Dødt føl. Adfærd hoppe?? {{forumTopicSubject}}
Her til morgen da vi kom ud i stalden, ligger der et dødt føl inde i boksen hos en lille pony, som vi lige har fået i stalden. Da hun kom for 1 mdr siden var hun meget forsømt, vi vidste godt hun skulle fole, men ikke hvornår.
Mit spørgsmål handler så om hoppen.
I dag ude på folden har hun virket mere frisk end hun plejer, hun er ikke trist saom man ellers kunne tro. Så har hun hele tiden gået som en skygge til vores store hoppe, hun har bakket hen til hende så de stod røv mod røv. Hvad betyder denne adfærd???
Først kunne hoppen ikke rigtig forstå det og sparkede lidt ud efter hende, men senere var det som om det var ok.
Jeg har selv en ide til hvad det er hun prøver at sige, men ved ikke om det bare er mig som er lidt småtosset
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.238
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
Min veninde havde en hest som folede et føl som døde nogle dage efter fødslen, hoppen fik en kampgejst på dressur banen som min veninde aldrig havde oplevet før
maj 2008
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 691
Hoppen er ok.
maj 2008
de har kun gået sammen ca 1 mdr.
maj 2008
feb 2008
Følger: 81 Følgere: 100 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 148
Da Spirit blev født, gik hans mor her hos mig.
Der var rigtig grimt vejr udenfor, og jeg ville ha hestene ind. men Wonder og min gamle DV ville ikke ind, så jeg måtte på fold efter dem. 1 time senere var Spirit født.
Jeg tror Alf gav Wonder "trykhed". Han var helt sikkert glar over at føllet var på vej.
Iøvrigt mistede min Fenja også et føl sidste. Hun var ikke forsømt og føllet var fulborn. Ifølge dyrlægen var føllet kvalt under fødslen. Navlestrengen var sprunget, og vores lille føl kom ikke hurtigt nok ud. Dyrlægen nævnte slet ikke at hun aldrig måtte få føl igen!
Mvh.
Dorthe
maj 2008
feb 2008
Følger: 81 Følgere: 100 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 148
Min hoppe må GERNE få føl igen. Vi mistede føllet i juni, og fik at vide at vi skulle la hende få fred i 9 dages brunsten, men den brunst derefter måtte vi gerne ifole hende igen.
Jeg har dog ikke gjort, blev lidt pyldret for at det kunne ske igen
Mvh.
Dorthe
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 28
Dødt føl. Adfærd hoppe??