{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Dødt føl. Adfærd hoppe?? {{forumTopicSubject}}

Her til morgen da vi kom ud i stalden, ligger der et dødt føl inde i boksen hos en lille pony, som vi lige har fået i stalden. Da hun kom for 1 mdr siden var hun meget forsømt, vi vidste godt hun skulle fole, men ikke hvornår.

Mit spørgsmål handler så om hoppen.
I dag ude på folden har hun virket mere frisk end hun plejer, hun er ikke trist saom man ellers kunne tro. Så har hun hele tiden gået som en skygge til vores store hoppe, hun har bakket hen til hende så de stod røv mod røv. Hvad betyder denne adfærd???
Først kunne hoppen ikke rigtig forstå det og sparkede lidt ud efter hende, men senere var det som om det var ok.

Jeg har selv en ide til hvad det er hun prøver at sige, men ved ikke om det bare er mig som er lidt småtosset

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dødt føl. Adfærd hoppe??
  • #1   15. mar 2010 Har ladet mig fortælle at hvis hoppen foler et dødfødt føl eller hvis føllet dør, skal man lade hoppen ifole igen da den ellers bliver alt for moderlig overfor andres føl eller sådan noget lignende ...

• #2   15. mar 2010 Det har vel været en byrde for hende hvis hun har været forsømt.. Har INTET forstand på føl, foleri eller noget i den dúr.. Men det ville være min tanke om situationen smiley

Min veninde havde en hest som folede et føl som døde nogle dage efter fødslen, hoppen fik en kampgejst på dressur banen som min veninde aldrig havde oplevet før smiley

• #3   15. mar 2010 Det jeg egentlig gerne ville vide er hvad betyder det at hun hele tiden bakker hen med enden mod den anden hoppes ende?

Hoppen er ok.

• #4   15. mar 2010 nej slet ikke, hun virker meget venlig.
    de har kun gået sammen ca 1 mdr.

• #6   15. mar 2010 Hende her virker lidt mere som om hun ikke rigtig er klar over hvad der er sket. Hun er også alt for ung til at skulle have føl, men ikke alle hestefolk har hjernen med.

• #7   15. mar 2010 Hej Charlotte
    Da Spirit blev født, gik hans mor her hos mig.
    Der var rigtig grimt vejr udenfor, og jeg ville ha hestene ind. men Wonder og min gamle DV ville ikke ind, så jeg måtte på fold efter dem. 1 time senere var Spirit født.
    Jeg tror Alf gav Wonder "trykhed". Han var helt sikkert glar over at føllet var på vej.

Iøvrigt mistede min Fenja også et føl sidste. Hun var ikke forsømt og føllet var fulborn. Ifølge dyrlægen var føllet kvalt under fødslen. Navlestrengen var sprunget, og vores lille føl kom ikke hurtigt nok ud. Dyrlægen nævnte slet ikke at hun aldrig måtte få føl igen!

Mvh.
    Dorthe

• #9   15. mar 2010 Jeg tror så at vores lille hoppe, ikke har vidst hvad hun skulle stille op med det, hunhavde slet ikke prøvet på at få føllet ud af fosterhinden.

• #10   16. mar 2010 Signe:

Min hoppe må GERNE få føl igen. Vi mistede føllet i juni, og fik at vide at vi skulle la hende få fred i 9 dages brunsten, men den brunst derefter måtte vi gerne ifole hende igen.

Jeg har dog ikke gjort, blev lidt pyldret for at det kunne ske igen smiley

Mvh.
    Dorthe

• #12   20. mar 2010 Er lidt nysgerrig efte hvad i gjorde med hopperne til de dødfødte føl m.h.t. mælken ?? Min har lige smidt dødfødte tvillinger - hoppen er selvfølgelig træt, men spiser hø og fik en potion mask ovenpå strabadserne. Hun skal lige tjekkes af dyrlægen i morgen tidlig, men jeg har aldrig prøvet sådan noget før.

Kommentér på:
Dødt føl. Adfærd hoppe??

Annonce