{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Føl på trachest {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med at få føl på en travhest?? Har overvejet på et tidspunkt at få bedækket min hoppe, men vil self gerne ende ud med en ridehest. Har overvejet en hannoveraner eller en oldenborger, men syntes det kan være svært, da det self ikke skal være for hårdt for hende.

Nogle idéer/fif??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl på trachest
  • #1   23. mar 2010 Hej hej
    du kan sagten ifole hende, traveren gør at det er en super god springhest og en anden race gør at den kan blive en super dressurhest
    held og lykke

• #2   23. mar 2010 Det er dyrt at lave et føl, og koster fra bedækning til føllet er 6 mdr. nemt 15.000-25.000.
    Det meste ligger i omkostninger man ikke tænker over, først er der behandlinger til hoppen inden bedækning(skyldning osv.) så er der vacc. til hoppen, special foder/foder tilskud mens hun er i fol og har føllet.
    føllet skal skal have have special foder, vacc. chipning og pas.

For at sige lidt om hvad det kan koste, så ville min mor lave et knab føl sidste år, hun brugte 10.000 på behandlinger af hoppe og ifoling, hun smed føllet 2 gange, så hun gav op, 1 mdr. efter hun havde givet op, fandt hun drømme føllet, fin stamtavle, chippet med pas og passet med smed og dyrlæge til mindre.

Og står du en dag og skal af med føllet, så er det ikke let at sælge en hest med traver i stamtavlen til dens reelle værdi, da de fleste ikke vil have en hest med traver i tavlen.

Så hvis det ikke er fordi du absolut vil have et afkom efter din hoppe, så er det langt billigere for dig at købe et føl på 6 mdr. så ved du også hvad det er du får, for du er jo ikke garanteret at få et føl i den sidste ende, når du selv avler.

• #4   23. mar 2010 Jeg har ifolet min hoppe .. Mit budget ser sådan ud ..

Bedækning 2000 inkl alt.
    Scanning 800 kr
    Håndprøve 900 kr
    Vacc af føl 800 kr
    Pas har jeg ikke fundet pris på endnu ..

Jeg fodrede med nogle piller som koster 3 kr kiloet, og min spiste et halvt kilo daglig og et helt på den sidste til i "graviditeten", så det kan altså godt gøres billigt og sikkert ..

• #5   23. mar 2010 jeg lavede for år mtilbage føl på en traver, blandede hende med en trakhener, fik et super smukt hoppe føl. med kanon bevægelser. og umidedelbart med spring talent.

hun kostede mig. 300kr til bedækning og 1500kr da hun skulle fødes, hun sad fast og jeg må assistere hoppen. dyrlægen kom bagefter og gav nogle hormoner for at få livmoderen til at trække sig sammen, så vi var sikre på at efterbyrden kom helt ud.

ellers kostede føllet mig intet, de første 6 måneder.

ja den ville nok ikke gå i dag, men det gjorde den dengang.

du kan dog ikke få føllet kåret, ikke engang hos dv

Kommentér på:
Føl på trachest

Annonce