{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Bedækning - Hvor Stor? {{forumTopicSubject}}

Heej,
Jeg er ejer af June, en pony på 147cm, som har mus. som nu er blevet fjernet. men nu er hun halt så vi tænkte at så kunne hun måske få føl hvis alt held er ude og hun ikke må rides.
Hvor stor må Hingsten MAX. være når hun er 147cm. ?

På forhånd, Taak ;p

Hilsen Mille Og June<3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedækning - Hvor Stor?
  • #1   5. apr 2010 Vil i ende med et pony eller en hest ?

• #2   5. apr 2010 Du skal ikek kun tænke på højden, men også bygningen.. fx hvis din hoppe er en spinkel type, så er det en god ide at finde en spinkel hingst.. smiley

Jeg ville godt turde putte en der er 20 cm højere på, om andre vil turde højere ved jeg ikke..

Men igen det kommer an på hvilken type hoppen er og hvilken type hingstne er smiley

• #3   5. apr 2010 Eftersom OCD er arveligt ville jeg nok ikke lige vælge at avle på sådan en hoppe.

• #4   5. apr 2010 hvilket str føl vil. du lave ? jeg ville nok prøve at holde det på pony str da en hest under 160 ikke er særlig meget værd desværre, så jeg ville nok vælge en pony hingst uanset hvad

• #6   5. apr 2010 hov ja læste lige det med ocd.. så ville jeg alts ikke avle på hesten

• #7   5. apr 2010 HVIS det var så ville vi gerne have en hest. 160cm og op efter.
    Jeg spørger bare., og ok..

• #8   5. apr 2010 Hvis i gerne vil have en hest på min 160, så skal i ikke forsøge med en pony hoppe, der er for stor risiko for det bliver højden der ikke er pony, men heller ikke rigtig hest.

Mus er ikke nødvendigvis OCD.
    OCD er arveligt betinget, men mus hesten har fået, evt ved leg på folden som unghest, er ikke OCD, og ikke arveligt.

• #9   5. apr 2010 OCD har en avlighed på 20-25 % resten er miljøbetinget...
    Så hvis du søger for godt miljø og optimal fodring af føllet så ser jeg ikke noget problem i at avle på hoppe...
    Husk tænk på bygningen af hingsten. Men jeg vil ikke gå meget mere end 30 cm over hoppen.
    Men som andre siger så synes jeg du skal avle pony. 1'er for de er nemmere at komme af med en småheste. ;o)
    Held og Lykke.

• #10   5. apr 2010 Taak for hjælpen Alle ;D

• #11   5. apr 2010 altså man plejer at sige at der er tre grunde til at hesten for mus, enten er det ocd, som er arveligt, eller også er det fodringen fra den var føl ellers er det for hårdt trænning, men kan sige hvis det ikke er den arvelige del, kan man stille spørgsmål tegn ved hvor hård trænningen har været siden den fik mus, har det været ekstrem trænning, eller kom det af normal moderat trænning, så ville jeg ikek avle på den,hvis den ikke kan holde til almen trænning, hvis det er fodringen skal man stille spørgsmålstegn ved om den har alt det den skal bruge for at kunne bærer en graviditet nu.
    Det er disse ting man skal overveje når hesten har haft mus, hvis man moralsk kan stå inde for det ser jeg intet problem i at ifole hesten

• #12   6. apr 2010 Det er ikke hingstens højde og drøjde du skal kigge på, men derimod hingstens "værktøj hvis det er naturlig bedækning ;o)

Er det indeminering har du praktisk talt ingen grænse med en så stor pony. Føllet tilpasser sig hoppens mave så det ikke bliver for stort, men vokser bare det ekstra som plag i stedet.

Kommentér på:
Bedækning - Hvor Stor?

Annonce