{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

viser brunsttegn 2 dage over terminsti {{forumTopicSubject}}

jeg er virkelig urolig for om der er noget galt med mig eller min hoppe;-) hun havde termin den 3 april og har fået føltykk mave men ikke vildt i bredden mere hængemave (hendes 7 føl nu) så måske derfor. jeg synes hendes patter er blevet større men ikke hårde og fyldte som nogen skriver de skal være, synes også hun er blevet mere spids over krydset og hævet ved kønsdelene. ingen vokspropper ses. jeg er bare ved at blive vanvittig idag da hun kom ind fra marken og hældte tyk gul stor portion brunstvæske ud og stod og var lige som da hun var til hingst sidste år. det forstår jeg bare ikke da hun har tydelige tegn på føl og scannet drægtig på 21 dagen efter insimenering. kan en hoppe godt det 2 dage over tid og så der stadig er føl og ikke indbildskmåske. for hun kan jo have smidt det efter scanning dengang men jeg er virkelig nervøs nu for glæder mig bare så meget. har også hørt mange går over tid pga den lange vinter og så viste min hoppe også brunsttegn efter insim. og var drægtig alligevel ved scanning. min dyrlæge sagde dengang at hoppen måske var vindsk for hun havde været drægtig så mange gange at hun var så kilden i livmoderen når føl begægede sig at hun viste brunst af det. kan det så også vise sig op til foling og så er jeg også i tvivl om jeg kan mærke føl sparke. jeg tror jeg ringer til dyrlægen imorgen og bestiller scanning for det hele er mystisk. har andre oplevet noget lignende??????
hilsen Anita J. ( 1. gangs avler af palomino )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  viser brunsttegn 2 dage over terminsti
  • #1   6. apr 2010 Tror bare du skal ringe til din dyrlæge og høre ad... Tror ikke de råder til en scanning så langt henne.. !
    Men når hoppen har hængemave, og den svulper fra side til side, og er sunket bagpå ved haleroden, så er det meget tæt på.. ! Har du evt et billede...?

• #2   6. apr 2010 kan du ikke mærke liv ?
    En hoppe kan godt vise hingstegal, selvom hun er oppe over, men det sker da selfølgelig ikke tit ....

• #3   6. apr 2010 ja tror også bare det er mig som er for utålmodig for kan læse mange går over tid. jeg spurgte tidliger ejer og hun sagde line plejede at fole 2 dage før tid. ja billeder se på min profil og hoppe hedder line smiley

• #4   6. apr 2010 nej synes ikke jeg kan mærke noget helt sikkert. men står nogengange og kikker på den mave i flere minutter og følger vejrtrækning og så er det jeg synes jeg nogengange ser nogle flere små bevægelser udover det. men når jeg mærker i lang tid og i aften har jeg prøvet at skubbe på maven og se om der blev mere uro og det gjorde der ikke. den er måske meget rolig eller lilleføl og meget plads i livmoder pga lines 7 føl.

• #5   6. apr 2010 Hvor stort et yver har hun?
    - Og har du enten mærket føllet eller kunnet se det.. !
    Hoppen får hængemave, når det er ved at være op over, og den kommer til at sidde meget løst, (nærmest som en gynge når hoppen bevæger sig)....
    Men du vil også kunne se at hun vil udvide sig, hvor føllet skal ud, det er dog først noget der kommer, når det er meget tæt på...
    Og det med at den falder sammen, har noget at gøre med, at hoppen gør plads til føllet nederst i maven, og lagt bagud, og derfor falder den sammen...

• #6   6. apr 2010 Hvor mærker du, når du mærker efter føllet?

• #7   6. apr 2010 de bevæger sig ike sååå meget når de er så store, men man burde med lidt tålmodighed kunne mærke føllet. Vi har lige her til aften fået føl, hoppen havde termin ca 24 marts smiley vi var også sindsygt utålmodige smiley

• #8   6. apr 2010 Vi har oplevet med vores hoppe, som er førerhoppe i flokken, at hun for at bevare sin status simpelthen gjorde sig til for hingsten, blot for at blive oppe øverst i hierkiet.

• #9   6. apr 2010 okay rart at høre for der står en anden hoppe i stalden som er førstegangs ifol og var ved samme hingst samtidig men bare termin den 9 april og den er lige ved eksplodere på maven i siderne. den er så bred at den snart ikke kan gå ind i boxen så det sidder helt anderledes. min hoppe s mave gynger når den går og jeg synes hendes yver fylder mere end for en uge siden men det er ikke spændt. der er rimeligt store sutter på patter men ikke sådan noget voks at se i hullerne. men det kan vel også snyde når hun er fleregangs og først lægge mælk ned lige til foling

• #10   6. apr 2010 jeg mærker nederst under maven bag ved ribben der hvor maven bliver blød. og super tillykke med føllebølle til stald damgaard:-) det var også lang tid over smiley

• #11   6. apr 2010 Når den gynger, så kan den komme når som helst.. !
    Hvis der står en dominerende hest i flokken, så skild dem evt ad, da hoppen kan holde det tilbage for at beskytte sit føl, hvis hun føler at de kan være til farre for den lille...

• #12   6. apr 2010 okay. vi har for 3 dage siden taget de to drægtige hopper ud af flokken på mark for sig selv for de kunne få ro. men de er ikke sammen på marken og går og græsseri hver sin ende. så de er begge meget associale. men den anden hoppe er markant mere styrende i flokken med de andre men nu hvor de går alene er der total ro på hende også men de forstyrrer ikke hinanden om dagen

• #13   6. apr 2010 Okay, Så kommer den så snart den er klar...

• #14   6. apr 2010 har lige snakket med min dyrløge. hun kommer om 1 time og tjekker hoppen :o)

• #15   6. apr 2010 Hvad siger dyrlægen..?

• #16   6. apr 2010 ja så kom dommen:-( ikke så meget som et lille bitte føl ØV og har sku lige tudet selvom man er 43 år;-) men forventningens glæde bristet og kunne bare ikke holde. hun har godt nok snydt mig ellers har jeg set spøgelser i forventningens glæde og fodret for godt. så nu må min datter på 12 begynde at skridte lidt ture så line kan komme lidt i form til ny ifoling. næste gang vil jeg også få dyrlæge til at scanne på 90 dagen så det ikke sker igen at man går så længe og mister ny chance i helt år. held og lykke til alle andre nye følle i år og heldigvis kommer der jo et føl en af dagene i stalden på opstaldningshest i vores stald og så må vi jo nyde synet af den og glæde os med ejer der. det er samme hingst vi har brugt så et afkom fra ham får vi jo at se:-) det er Golden Guarantie fra stald Heimdal. så det var jo en palomino vi ventede på men der kommer en alligevel at se på og det hjælper lidt i sorgen. pøj pøj og tak for alle som har skrevet:-) knus fra Anita

• #17   6. apr 2010 Øv øv øv... det er bare surt...
    Vi har været heldige i år... da dyrlægen var ude for at håndprøve hopperne for et par måneder siden, viste de sig at være i fol alle 7!! Dejligt... så nu kan vi bare gå og glæde os!

• #18   15. apr 2010 ej hvor surt!

Jeg vil dog sige til andre, at jeg har ALDRIG set eller mærket liv ved min hoppe. Alligevel fik hun et fint føl sidste år.

Så nogle føl ligger måske meget stille?

Kommentér på:
viser brunsttegn 2 dage over terminsti

Annonce