{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Kåringer i Tysk OldenburgerVerbandt??? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt?

Nu er det sådan at jeg har en hoppe, Gaia, kåret i dansk varmblod, men jeg overvejer også at kåre hende i tysk oldenburgerverbandt. Ville det være smart/kunne betale sig?

Sagen er nemlig den at hun har "givet" mig et dejligt lille hoppeføl iår efter Chico´s Boy som også selv blandt andet er kåret i det tyske, så hvis jeg nu kåre hoppen også, så vil føllet vel automatisk også komme ind i det tyske forbund og kunne kåres i F2? korrekt ikk?

Jeg har søgt om brug af udenlansk hingst ved DV og fået godkendelse til det så føller vil også blive registret i DV, så ville jeg få noget ud af at hun også kom i det tyske?? Jeg tænker mhs til evt vidre avl på hende engang?

Og så lidt til hvordan foregår det hvis jeg vælger og lade hoppen kåre i det tyske??? har hørt man kan få hjemmekåret?
er der nogen steder man evt kan læse noget mere om det? og hvad er prisen???

håber der er nogen der kan svare på nogle af mine mange spørgsmål c",)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kåringer i Tysk OldenburgerVerbandt???
  • Mynte
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.152
    #1   26. apr 2010 Er hun da selv af Tysk oldenborg afstamning?

• #2   26. apr 2010 Hmm nej altså hoppen Gaia er ikke men føllets far er som sagt så det skulle være for føllet skyld at jeg ville lade hoppen kåre -hvis det altså kan betale sig???

• #3   26. apr 2010 Hvis hoppen ikke er Oldenborg, så kan den ikke kåres deri, og de er meget strikse i Tyskland..

• Mynte

#4   26. apr 2010 Jo, så vidt jeg ved, ville hoppen kunne kåres i forregister, hvis denne efterkommer avlsmålet og ville kunne bidrage til avlen...

Men om din hoppe gør det, aner jeg ikke smiley

• Mynte

#5   26. apr 2010 Zuchtziel
    Gezüchtet wird ein edles, großrahmiges, korrektes und leistungsstarkes Reitpferd, das aufgrund seiner Veranlagung für den sportlichen Einsatz im Springsport geeignet ist.

Die Selektionskreterien sind:
    -Abstammung
    -äußere Erscheinung
    -Springveranlagung sowie Bewegungsablauf insbesondere im Galopp
    -innere Eigenschaft wie Leistungsveranlagung, Charakter, Temperament
    und Gesundheit

Äußere Erscheinung
    Erwünscht ist ein insgesamt harmonischer Körperbau, dieser sollte zu einem eleganten und großlinigen Erscheinungsbild beitragen, geprägt durch Ausdruck und Adel. Das Pferd sollte in der Lage sein dauerhaft seine Leistungen im Springsport zu erbringen. Das Fundament soll dabei korrekt in Stellung und Winkelung der Gliedmaßen sein und nach Stärke und Proportionen zum Gesamtkörperbau passen. Die Gelenke, Knochen und Sehnen sollen klar markiert sein.

Springen und Bewegungsablauf
    Angestrebt ist ein geschicktes, vermögendes und überlegendes, vorsichtiges Springen, welches Gelassenheit und Intelligenz erkennen lässt. Im Ablauf sind deutliches Sichtaufnehmen, schnelles Abfußen beim Sprung, ein ausgeprägtes schnelles Abwinkeln der Gliedmaßen, ein aufgewölbter Rücken bei deutlich hervortretendem Wiederrist und abwärts gebogener Halsung mit sich öffnender Hinterhand (Bascule) erwünscht.
    Erwünscht sind fleißige, taktmäßige und raumgreifende Grundgangarten. Die Bewegungen sollen elastisch und energisch aus der Hinterhand entwickelt, über den locker schwingenden Rücken auf die frei aus der Schulter vorgreifende Vorhand übertragen werden. Von Besonderheit ist der Galopp. Er soll bei klar erkennbarer Schwebephase elastisch, schwungvoll, leichtfüßig, getragen und mit natürlicher Aufrichtung und Balance ausgestattet sein.

Innere Eigenschaften
    Angestrebt wird ein rittiges , leistungsbereites, leistungsfähiges, unkompliziertes und umgängliches Pferd, welches gleichzeitig auch nervenstark und verlässlich mit guten Charaktereigenschaften sowie einem gelassenen und ausgeglichenen Temperament ausgestattet ist.
    Nicht zu vergessen sind dennoch eine robuste Gesundheit, gute physische und psychologische Belastbarkeit, natürliche Fruchtbarkeit und das Freiseien von Erbfehlern.

• Mynte

#6   26. apr 2010 Kan også læse mig frem til, at hoppen skal optages inden føllet bliver registreret
    "Alle Stuten müssen vor Ihrem ersten Zuchteinsatz, spätestens vor der ersten Fohlenregistrierung in das Zuchtbuch eingetragen werden. "

• #7   26. apr 2010 Nane *RIP Finis* > hehe tak men er virkelig ring til tysk så forstår ikk meget af det, grin...

Altså så vidt jeg har forstået er tysk Oldenburgerverbandt lidt ligesom DV i danmark (tager nærmest ragl og krat ind - forstå mig ret.. )
    Måske kommer hun ikke ind i i selv hovedstambogen, men ville mene hun nemt ville kunne komme ind i et FOR register???

• Mynte

#8   26. apr 2010 Nej, den tyske oldenborg er ligesom holsteneren et nærmest lukket forbund, der kun tager andre varmblodsracer ind, der ville kunne bidrage avlen og svarer til deres avlsmål

• Mynte

#9   26. apr 2010 Det tyske jeg har kopieret ind, er deres avlsmål smiley

Deres selektionskriterier er

-afstammning
    -ydre udseende
    -spingkapacitet og gode bevægelser, især gallop
    -indre egenskaber, som feks ydelse, charakter, temperement og sundhed

• #10   26. apr 2010 hmm okay ja for havde nemlig også overvejet måske kåring i holstener da der er holstener i hoppen afstamning er hingsten til føller også er avlsgodkendt i holstener men regnet med at det ville være noget svære at få dem ind der...

men hvis tyske ondenburgerverbandt ikke er ligesom det danske dv, hvad for et tyske forbund er så??? ved der findes sådan et nemlig

• Mynte

#11   26. apr 2010 Tysk Varmblod

• #12   26. apr 2010 er det det samme som sportsferde?

ja er altså lidt forviret omking det nu sys det er meget indviklet...

• Mynte

#13   26. apr 2010 på tysk hedder det Deutsches Reitpferd

• Mynte

#14   26. apr 2010 Nå, kan se at der siden 2003 også findes en Deutsches Sportpferd, det havde jeg nu indtilvidere aldrig hørt om lol

• #16   26. apr 2010 joh det er det jeg havde hørt om og havde fået afvide at det var en del af det tyske oldenburgerverbandt.... bandemærket skulle vist også være det samme bare med et s inden i for sportsferde....??

• Mynte

#18   26. apr 2010 Det med S'et i er efter min viden Schweres Varmblut

• #19   26. apr 2010 Lotte O > okay så det sikkert ikk helt forkert det jeg har ladet mig bilde ind hehe c",)

• Mynte

#21   26. apr 2010 Og kan læse mig frem til at Deutsches Sportpferd er baseret på de ikke længere eksisterende forbund
    Brandenburger Warmblut
    Sachsen-Anhaltiner Warmblut
    Sächsisches Reitpferd
    Thüringer Warmblut

Altså alle varmblodsforbund i tyskland er jo "Deutsches Varmblut" ligesom Frederiksborgeren er en "dansk varmblodshest" men som ikke er en DV, men der findes også en "race" der hedder Deutsches Warmblut, mener det er Zfdp der registrerer og kårer disse, men er ikke 100% sikker

• Mynte

#22   26. apr 2010 (link fjernet) Dette brandtegn står for Tysk Oldenborg Springhest, da de i den tyske har inddelt det... det er nok den du tænker på?

• Mynte

#24   26. apr 2010 (link fjernet) dette er brandtegnet for Deutsches Sportspferd

• #25   26. apr 2010 ja det var det brandemærke jeg tænkte på, men så har det jo ikke så meget med det andet at køre

• #26   26. apr 2010 altså det var det første mærke smiley

Kommentér på:
Kåringer i Tysk OldenburgerVerbandt???

Annonce