1.475 visninger
|
Oprettet:
Hjæælp! Skovens Rafael eller L`Espoir? {{forumTopicSubject}}
Hjæælp!!! Er kommet så meget i tvivl hvad jeg skal bruge på min hoppe Red Rose.. Har længe hældt til Rafael. Men efter hingste dag, i dag, på stutteri katrinelund, overraskede L`Espoir mig helt vildt, nærmest slog mig omkuld;-)
Vil gerne høre jeres mening:-) Gå ind og tjek Red Rose´s prfil ud på min profil:)
På forhånd tak:-)
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
Hvis du nu kigger lidt på hvordan Rafael avler. Jeg går ud fra du har læst hans følbedømmelse. Der står til sidst at : Hingsten bør tilføres dressurbetonede, typestærke, højtstillede og ædle hopper.
Din den er jo stik modsat... den er meget lille, ikke særlig højtstillet og den har fået 6 i type, så jeg ville bestemt kigge langt væk fra Rafael. det eneste han avler, som din mangler er gang- og det har alle de andre hingste stort set også
At hans kåringstal er høje nogle steder betyder ikke at han avler det videre, og det gør han tydeligvis ikke.
L'espoir ved ingen hvordan avler, for der er ikke lavet følbedømmelse endnu. dog er han som 4 års kun 168, hvilket jeg måske synes er for lille til din hest, hvis du satser på en der kommer over de 165cm.
Er der slet ikke andre muligheder for dig? Jeg ville vælge en der avler højtstillethed, højde, gode lemmer og bevægelse- dem er der da nogle stykker af
Rafael er desuden efter Romanov, som har OCD...
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 70 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 231
Uden tvivl Léspoir
Så den i herning og den står øverst på ønskelisten her hos os.
Den har super bevægelser, flot statur og et godt hoved.
Har ikke set en hingst længe der kunne give mig kuldegysninger, men det kunne denne, så derfor ingen tvivl.
Men ved hvor svært der er at finde hingst, jeg plejer altid at sige at hvad kunne blive bedere ved min hoppe, og så vælger jeg hingst ud fra det
Men held og lykke.
Mvh Tanja
apr 2007
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 10 Emner: 99 Svar: 686
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 77 Heste: 24 Emner: 29 Svar: 104
L`Espoir: Han er jo bare alt det min hoppe mangler, og han har bare udviklet sig så meget, tror han snart indtager de rigitg store stævner:) Han væltede mig helt om kuld i lørdags:)
Der var der også afkom med, og de havde en fantastisk trav og overline, og selvfølgelig masser andre gode ting:)
Det med højden er jeg ikke bange for, hun avler forholdsvis stort. Og så har jeg hørt mig rundt omkring at Dv`erne er ved at være for høje, så det ville være fint at den landede på omkring 164-167:-)
Blue hors havde også nogle gode bud.... Meeen gider bare ikke B.H... Har en hoppe der skal derud, men kun fordi at de har Rockefeller:-)
Jah ved godt at Romanov har OCD men kender rigtig mange afkom efter ham, som ikke har noget af det....
Næste år bliver det noget helt andet, der vil jeg nemlig have en spring hingst på hende, pga af hendes mors stamme:-) Men det er jo først til næste år:-)
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
DV er nu ikke "for" høje. Man skal jo tænke på, at vi også biver højere og højere
Jeg har det præcis som dig med BH, men vi kan hurtigt blive enige om at Rockefeller er lækker
apr 2008
Følger: 75 Følgere: 77 Heste: 24 Emner: 29 Svar: 104
Jah hun er ikke så høj, men den der er herinde efter den har en fin højde... Hørte bare nogle avler stå og snakke om det, fordi at de der store skrummel heste, ikke altid fungere i deres forben, eller går helt i stykker....
Jah, han er rigitg fin:-) Har burde hvertfalde at have det samme i blodet som Romanov:-) Min anden hest Melody Lox skal til BH og have Rockefeller i sig her om 14 dage:-) Men det bliver også den eneste gang nogle af mine heste kommer på BH;-)
Hjæælp! Skovens Rafael eller L`Espoir?