{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Føl - beholder de deres temperament? {{forumTopicSubject}}

Noget skulle jeg jo kalde overskriften smiley

Jeg har et føl, som de første 8 måneder var rimelig rolig, men er så "vågnet op" her i foråret, de sidste par måneder har jeg knap set hende gå ligeud, men bukker, stejler, jorder, hopper op i luften og direkte sidelæns.

Kan man mon regne med, hun viser sit temperament nu? Man kunne håbe på, hun bare var forårskåd, men 3 måneder uafbrudt er lang tid at være forårskåd?

Jeg er misundelig på det andet føl i stalden, som snarere er doven, og man næsten aldrig ser trave. Og mig, der ønskede et roligt føl.. smiley

Har temperamentet skiftet hos jeres, og er de evt. faldet til ro?

Jeg har kendt og passet mange føl/plage, men har ALDRIG set en der er så tændt, som hende her, min "gummibold". Jeg føler mig som en hingste-mønstrer, når jeg går med hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl - beholder de deres temperament?
  • #1   13. maj 2010 Jeg har selv avlet min Desire, som bliver 3 år her om en mrd.. Jeg syntes det har svinget meget med hendes temperament.. Jeg syntes at min er faldet noget mere til ro, her hvor hun er blevet ældre og ja er begyndt at arbejde.. Jeg syntes hun begyndte at slappe lidt mere af da hun kom ind fra sommergræs 09.. så var der lige lidt i vinteres.. Men det er jo normalt nok, de er noget mere livlige og friske som andre heste i den periode.. smiley

Men det er meget vigtigt, at du for dig sat igennem med, hvor dine grænser går.. Dit plag må naturligvis ikke bukke og stejle og løbe afsted når du laver noget med den.. Det bliver hurtigt farligt, hvis ikke man for det stoppet i tide.. Min har aldrig hoppet og danset ved siden af, men hun bliver ind imellem lidt forskrækket over ting omkring hende.. men det gør andre heste jo også hehe.. smiley

Så opdragelse skal der til hehe.. smiley

• #2   13. maj 2010 tjoo det vil jeg maaske sige er lidt normalt, med graense, nu ved jeg ikke hvor galt dit foel er for alt skal jo foregaa med maade men min foerste lille hingste foel begyndte sit 1,5 aars aar fik han lige et hysterisk flip i 14 dage hvor han ogsaa stejlede og hoppede og dansede (tror naesten han proevde paa at blive udtaget til landsholdet i hip hop eller disco), man efter 14 dage fik han da fattet man ikke proever at blive udtaget til nogle landshold uden for ridning naar der er mennesker i naerheden.
    der ud over saa synes jeg meget de her foel vi har i usa skifter temp. evig og altid. den ene uge kalder man dem englebasser sendt fra guds hoeje himmel, den naeste er de djaevlens onde trolle, saa joo de skifter saadan hele tiden, men 3 maaneders ballade synes jeg dog lyder lidt sjovt smiley men paa den anden side er jeg jo kun 16 og har kun haft ca. 25 foel at arbejde med saa jeg er jo ikke professor smiley

• #3   13. maj 2010 jeg syntes det lyder som om du har syntes at følle var for skøn til at opdrage på.

en hest på 11 mdr prøver grænser af i stor stil hvis den ikke ved hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er... det er ganske normalt, men det vil kun blive værre hvis du ikke sætter grænser (blidt men bestemt).

Kommentér på:
Føl - beholder de deres temperament?

Annonce