Føl - beholder de deres temperament? {{forumTopicSubject}}
Noget skulle jeg jo kalde overskriften
Jeg har et føl, som de første 8 måneder var rimelig rolig, men er så "vågnet op" her i foråret, de sidste par måneder har jeg knap set hende gå ligeud, men bukker, stejler, jorder, hopper op i luften og direkte sidelæns.
Kan man mon regne med, hun viser sit temperament nu? Man kunne håbe på, hun bare var forårskåd, men 3 måneder uafbrudt er lang tid at være forårskåd?
Jeg er misundelig på det andet føl i stalden, som snarere er doven, og man næsten aldrig ser trave. Og mig, der ønskede et roligt føl..
Har temperamentet skiftet hos jeres, og er de evt. faldet til ro?
Jeg har kendt og passet mange føl/plage, men har ALDRIG set en der er så tændt, som hende her, min "gummibold". Jeg føler mig som en hingste-mønstrer, når jeg går med hende.
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Men det er meget vigtigt, at du for dig sat igennem med, hvor dine grænser går.. Dit plag må naturligvis ikke bukke og stejle og løbe afsted når du laver noget med den.. Det bliver hurtigt farligt, hvis ikke man for det stoppet i tide.. Min har aldrig hoppet og danset ved siden af, men hun bliver ind imellem lidt forskrækket over ting omkring hende.. men det gør andre heste jo også hehe..
Så opdragelse skal der til hehe..
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 4 Svar: 160
der ud over saa synes jeg meget de her foel vi har i usa skifter temp. evig og altid. den ene uge kalder man dem englebasser sendt fra guds hoeje himmel, den naeste er de djaevlens onde trolle, saa joo de skifter saadan hele tiden, men 3 maaneders ballade synes jeg dog lyder lidt sjovt
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 103 Svar: 1.444
en hest på 11 mdr prøver grænser af i stor stil hvis den ikke ved hvad der er acceptabelt og hvad der ikke er... det er ganske normalt, men det vil kun blive værre hvis du ikke sætter grænser (blidt men bestemt).
Føl - beholder de deres temperament?