gæt en hingst {{forumTopicSubject}}
hejsa jeg har købt en shetlandsblanding, som over sommeren er vokset til små 120 cm... han er 4 år nu, moren er ifg. tidligere ejer en lille rød shetter, som ikke så ud til at være mere end 90 cm høj og faren var vist nok en hvid pony ?? Albert er temmelig robust i forhold til den welsh (blanding)på samme størelse, han deler fold med. Han har grovere hoved, kraftigere pels, større hove og mere muskel masse. Han er meget fræk, nysgerrig, lærenem og arbejdsivrig... springer gerne 50 cm (uden rytter) og tager ellers alting vældig afslappet.
Er der nogen der har et bud på hvilkenen race hans far kunne være?
feb 2007
Følger: 147 Følgere: 182 Heste: 17 Emner: 42 Svar: 1.690
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 336
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 117 Heste: 4 Svar: 731
Jeg ville nok også sige islænder
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
Islænder er en oplagt kandidat i mit hoved, det hænger nemlig også rigtig fint sammen med at det var karlen på gården, hvor jeg købte ham, der havde haft (lånt) den hingst, som skulle være Albert´s fædrende ophav... nu er det jo forholdsvist sjældent at voksne mænd beskæftiger sig med almindelige ponyer, sammenlignet med hvor mange mænd der har med islændere at gøre, så det ville ikke være utænkeligt.
Jeg tror at welsh + shetter ville give en spinklere ponytype.
Dartmoore er egentlig et godt bud, men så er Albert nok faldet ud med meget kraftigt shetterpræg.
Det samme kan måske siges om gotlands russ, men de er forholsdvis sjældne i Danmark, løbeglæden er der bestemt, men farten, der ellers kendetegner russet, har han ikke fået med sig, i så fald...
gæt en hingst