1.087 visninger
|
Oprettet:
Inseminering m. køle/frostsæd -frieser {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har lyst til at dele deres erfaringer med insiminering af frieser hoppe m. sæd fra frieser hingst.
Hvad valgte i - køle el. frost sæd og hvad var begrundelsen herfor? Synes jeg flere gange har hørt at friesernes sædkvalitet er dårlig og at det kan være lidt kompliceret at få dem i fol. Ved jo godt, at frostsæd er noget dårligere i kvalitet end kølesæd. Synes dog at det der kølesæd lyder noget besværligt.
Hvordan foregår der her insimineringshalløj? Hvad endte i med at betale for insimineringen - altså ex. selve sæden og transporten heraf.
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 42 Heste: 16 Emner: 27 Svar: 379
Det er sikkert billiger at sende hoppen til Holland ind til hun er i fol
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 163
feb 2008
Så nu er vi slået over på Barok Pintoer, her kan vi nemlig bruge vores ejen hingst. Med ham er der bonus hver gang .-)
nov 2006
Barokerne er også lækre, men synes altså nok det er lidt for lidt systematiseret i et avslforbund endnu. Følger dog udviklingen nøje.
Havde egentlig planlagt at ifole m. wierd nu han er i DK, det går dog bare slet ikke pga. indavlsprocent....øv, bøv for mig.
feb 2008
nov 2006
nov 2006
Det er Wierd 409 som kommer til at stå hos Elitehingst. Han er en rigtig lækkermås, men som skrevet duer indavlsprocenten desværre ikke ifht. min hoppe.
Inseminering m. køle/frostsæd -frieser