{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

zadin firfod el de noir {{forumTopicSubject}}

jeg har en dejlig hoppe som er ifolet med sunny boy....

når hun har folet skal hun insemineres igen med det samme...

mine valg ligger p.t på zardin eller de noir..

kan på ingen måde vælge og ved ikek helt hva jeg skal gøre...

nogle af jer der har en mening men også en god grund til hva i evt syntes...

zardin fordi han har altså lavet nogle lækre afkom og er selv dejlig at se på
og jeg vil gerne ha noget gribaldiblod

de noir
som alle ved avler oftes godt
og har også noget lækkert blod

de passer begge til min dame

hun er efter don romantic og lanciano

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  zadin firfod el de noir
  • #1   30. dec 2010 prøv at fortæl lidt mere om din hope, hendes afstamning og kårringsgrad

• #2   30. dec 2010 SE LAVINIA UNDER MIN PROFIL smiley

• #3   30. dec 2010 så ville jeg tage Zardin. med De noir vil der kommer for meget D-blod efter min mening i føllet

• #4   30. dec 2010 De Noir avler ofte småt, så hvis du vil have garanti for at få en ca. størrelse, og ikke måske ende med en lille vims, så ville jeg vælge Zardin smiley

• #5   30. dec 2010 ja ved godt zardin har det med at arvle stort... og det kan jeg godt lide... er selv 180 ;P

• #6   30. dec 2010 Så vælg da Zardin og vær sikker på at få et tilpas stort afkom, i stedet for at vælge De Noir og så ende med at blive skuffet over resultatet smiley

• #7   30. dec 2010 Vi brugte Zardin på en stor lidt kraftig hoppe for 6 år siden. Det kom der det yndigste hoppeføl ud af. Super temperament og eksteriør. Hun er nu 6 år gammel og bor på Bornholm, knap 180 i stg. og helt mørk brun. Hun er kåret i RDH.

Ville klart vælge Zardin, hvis du gerne vil have lidt størrelse.
    Kender ikke meget til temperament og størrelse på De Noir. Men det er da også nogle kønne afkom han laver af, hvad jeg har set.

• #8   30. dec 2010 DET ER JO DET... DER ER NOGLE VIRKELIG LÆKRE IMELLEM FRA DE NOIR... MEN HOLDER MIG NOK TIL ZARDIN... SOM FØRST PLANLAGT

• #9   30. dec 2010 Brug Zardin,så får du samtidig noget forædler i føllet.

• #10   30. dec 2010 Begge er rigtig lækre heste, men ind imellem kan zardin godt avle hest der mangler noget skulderfrihed.
    Ja, jeg har ikke så meget forstand på avl, det er bare det jeg har oplevet med de zardin heste jeg har været ude og prøve.

• #11   30. dec 2010 Jeg har desværre set en del afkom efter Zardin med mus - om deter tilfældigt ved jeg ikke. Desuden avler han ofte MEGET stort, hvilket ikke er i min smag. Jeg vil hellere have en hest på 165 cm end 180 cm.

Zardin er en dejlig hingst, men jeg ville overveje meget nøje, hvilken hoppe jag brugte ham til. Jeg synes ikke, han forælder så meget, somman kunne forvente ift hans afstamning. Savner man forædling,så ville jeg ikke vælge Zardin.

De Noir har jeg kun set få af kom efter. De har været odt gående, af en passende størrelse men et par stykker har haft et noet vanskeligt temperament.

• #12   30. dec 2010 hejsa

Jeg kender ikke Zardin og kan intet sige om denne hingst - hverken godt eller skidt.

Men De Noir kender jeg til - da jeg har en vallak efter ham.
    Alle de afkom jeg kender som har De Noir til far har særdeles godt temperament og super fine gangarter.
    Mig tag et kig på min vallak som er 6 år og som går la4-la6 på distriktsplan.
    Senest har jeg redet la5 til 74% på ham.

Jeg tror at de som har skrevet indlæg om at De Noir ikke avler så stort er lidt rigtig Men husk at der jo er mange ryttere som ikke er så høje og ikke skal bruge de der kæmpe heste, som jeg personligt syntes der bliver avlet alt alt for mange af.
    Alt andet lige er det nemmere at lave 8 meter volter og div. dressurøvelser med en mindre hest end store skrumler på 175 og op.
    ( bare min personlige mening)

• #13   30. dec 2010 Line S: Jeg er så enig!! Det er nemlig så meget nemmere at komme rundt med en mindre hest. Jeg har også haft en (meget ridelig) DV hoppe på 180 cm i stang. Sød og rar og dejlig det var hun - men for stor. De heste jeg har nu på henholdsvis 165 cm og 168 cm, de passer helt perfekt. De er nemme at komme rundt med, fikse og lette at samle. Efter min mening er heste på 175 cm og + ikke til os piger, heller ikke selvom man er høj.

Det er bare min erfaring.

• #14   30. dec 2010 Personligt til K A

Vi er fuldstændig enige...

Men jeg syns det virker som om at alle mennesker er sygt fokuseret på at de endelig skal have en høj/stor hest. Ved ikke om det er mode trend eller hvorfor??? For der er som K A skriver rigtig mange helt alm. piger i højde som gjorde det klogeste køb i at købe en hest fra 163 til max. 170.
    ( og ja også høje piger)

Du har simpelthen bare så ret K A - og undskyld T o det er jo ikke det oplægget egentligt handler om. SORRY :O)

• #16   30. dec 2010 Vil først sige at jeg intet kender til avl, men har set begge heste og de er lækre.
    En jeg dog gør er at kigge rigtig meget på salgsheste rundt omkring på nettet og jeg er stødt på mange Zardin afkom som er vokset for hurtigt og har problemer med mus og andre skavanker i benene og de er alle rigtig høje eller forventes at blive det.

Men uha Sonnyboy er en lækker, lækker hingst - er sikker på du får et lækkert afkom ud af det. Hvorfor ikke lave en mere efter ham?

• #17   31. dec 2010 Findus & Pedersen P

grunden til jeg godt ville hoppe over var i håb om at få et hoppe føl efter zardin el. de noir ( hvis man er rigtig heldig og det hele passer sammen) sp komme sunny boy på DEN når den er fyldt 3-4
    så han ender som fader og tættest på i generne da han er og bliver min ynglings... men som sagt godt kunne tænke mig noget gribaldi blod... ( el de noir som bare har lavet noget lækkert)

og så fordi her er helt og adeles forelsket i herluf firfod som har dom romantic til far... og zardin til morfar ( mener jeg)

og da min hoppe selv er efter don romantic kunne det være meget sjovt med selv at kunen lave en kombination af de blodbaner :O)

Line S og k A

ved godt det med store heste og dressur baner og volter...
    at der bedste er ca 165... men tro mig med mine 180 skal min egen bare helst være 175 har det på ingen måde godt på mindre

og det er MIN drømmehest jeg vil prøve at "lave" smiley
    spændene om det lykkes... men tror nu at lige meget hvad der kommer ud af lavinia vil jeg være total forelsket smiley

glæder mig MEGET til maj...
    det er mit første føl jeg selv " har sat sammen"
    og så med min drømmehingst sunny boy

• #18   31. dec 2010 må dog også lige sige.....

at en anden hingst jeg er helt total skudt i er

briar 899 ( fra sverige med jan brink )

er han ikke bare helt igennem fantastisk ?

http://www.youtube.com/watch?v=OyqAqZEsLuc
    han kommer 36 sek inde i klippet ikke den første hest man ser...

sig endelig jeres mening om ham smiley

• #19   3. jan 2011 har snekket med dv idag...

og det jeg fik fortalt er at zadin nogle gange avler stort med lang ryg og da min er 1756 er det en chance at ta....
    ( men det vidste man jo)

men ellers lød ellers som om det var en god ide og de ellers kunne passe godt sammen

OM DE NOIR
    han laver en del hopper og de er lækre lækre... ( og min drøm er et hoppe føl smiley )

men ved hingste alver han ikke vildt godt og det har de set gang på gang... at hans drenge ikke lever op til det de skal men derimod er hopperne helt fantastiske

så hva chance skal man ta ??

• #20   4. jan 2011 skal lige siges at det dermed ikke er sagt at der ikke er lavet nogle lækre drenge... bare ikke lige så meget som med hopper og det er også kåret hingste og avlshingste der er tale om når de siger der ikke er så mange drenge der levet op til forventningerne

• Tine R
    Tine R Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #21   5. jan 2011 Jeg er helt enig i DV´s udtalelse i at De noir´s "drenge" afkom ikke er helt som hopperne - men jeg vil så sige at jeg synes han avler særdeles godt - typefast. smukke og med et særdeles godt temp og velgående.
    Jeg synes også om Zardin men han er lidt mere spredt i sin avl.
    jeg har selv avlet en de noir på en schwadroneur hoppe og han var super .. bedre hest finder jeg aldrig.
    man skal ikke glemmme at det ikke kun er hingsten der bestemmer i avlsøjemed - hoppen har også meget indflydelse, så jeg ville basere mit hingstevalg ud fra hvordan hoppen selv er og avler.
    det er jo i mine øjne 2 vidt forskellige hingste som kun har 1 ting tilfælles - farven smiley

• #22   9. jan 2011 Hej smiley

Sys begge hingste er enormt dejlige ! smiley
    Jeg kan godt forstå at gerne vil have noget lidt stort når du selv er 1.80 smiley

Det eneste Zardin afkom jeg kender personlig og ret godt, er super sød og nem, men kun 1.60 selvom begge forældre er over 1.70 .. Men det er nok bare lidt uheldigt smiley

Jeg har til gengæld selv et De Noir afkom fra 2008, som jeg selv er helt tosset med smiley Han bliver nok 1.63-1.65 , men det passer mig også rigtig godt smiley Sys selv han er rigtig lækker og bevæger sig rigtig fint smiley

Sys også du skal vurdere det ud fra hoppen. Jeg har set ret mange De Noir afkom på 1.75 - 1.77 , og det med højden kan være svært at spå om ..

Du får sikkert et dejligt føl lige meget hvad smiley Held og lykke smiley

• #23   10. jan 2011 ja det sj´kal nok blive lækkert :O)

kan du ikke oprette ham eller ligge billeder i fotoalbum så man kan se drengen smiley

• #24   10. jan 2011 uhh... har set album... er er rigtig fin;)

Kommentér på:
zadin firfod el de noir

Annonce