{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

tyk ponyhoppe ifol? {{forumTopicSubject}}

Har en lille pony hoppe som jeg egentlig ikke troede var i fol, men nu er jeg faktisk lidt i tvivl. Jeg vil ikke bruge penge på at få en dyrlæge ud og konstantere drægtighed.
Hoppen blev først bedækket i april, og da hun efter hjemkomst blev hestegal, kom hingsten på græs hos mig, og han blev her hele sommeren.
Hoppen har så gået hos ham næsten hele tiden. Jeg tog hende lidt væk ind imellem da hun blev for tyk af sommer græsset på hans fold.
I sensommeren kom hingsten væk, og i december fik jeg en ny hingst i stalden, også viste hun brunst igen. Dette har hun vist en gang siden, men nu brummer hun bare når hun går forbi hans box på vej ud på fold.
Jeg vil lige sige jeg har haft hingste i stalden før, og normalt ikke er i tvivl når min lille hoppe er i brunst, hvilket hun er regelmæssigt. Men dette kan jo godt springe over i vinteren.
Mit spørgsmål er: Er der nogle der har oplevet hopper der viser brunst trods de er gravide?? Jeg syntes hun blir tykkere og tykkere selvom hun intet foder får kun 2 kg. hø og vitaminer og roepiller. Jeg tør kun give vitaminer somom hun er gravid... tænk hvis hun er... skønt !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tyk ponyhoppe ifol?
  • #1   5. mar 2011 hvorfor spare dyrlægens besøg hvis hun er i fol? Hun skal jo ha mad efter om hun er i fol..og er hun ikke i fol så er menuen jo fin nok..men der er jo ca 1md til at et evt føl ville komme..

• #2   5. mar 2011 Min gamle hoppe var ret god til at "fake" brunst. Så det kan de sagtens. Hun snød både erfarne hingsteholdere, dyrlæger, mig selv selvfølgelig og sørme også hingstene. Og jeg fik 3 afkom efter hende og inden jeg fik hende havde hun fået 3 i forvejen også. Hun kunne "tisse" lidt, blinke og flirte på livet løs og fortsatte med den opførsel til vi måtte aflive hende som 22-årig med en slem skulderskade.

• #3   5. mar 2011 ja heste kan godt vise lidt brunst a´gtig opførsel selv om at de er i fol. så jeg ville da nok ofre de par hundrede det koster og få det undersøgt, hun skal jo have lidt ekstra vitamin og mineral under drægtigheden så det ikke går ud over det ufødte føl og mor. mvh trine

• #4   5. mar 2011 Du kan evt købe en test hos avlshoppen.dk. Vi har både haft dylæge og taget testen, problemet med testen er at den ikke kan fortælle hvor langt hesten er henne, eller rådgive. smiley

• #6   7. mar 2011 til alle..... selvfølgelig får hoppen vitamin og mineraler somom hun er i fol jeg tør ikke gøre andet.....

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #7   14. mar 2011 ja hesten kan sagtens udvise brunsttegn.

hmm, kan godt se det er bedre at spare penge til ev komplikationer hvis de opstår ved foling. men spørgsmålet er om el hvornår hun skal fole. Er jo meget godt at vide om det er start maj el midt juli, hvis du nu skal på ferie el lign.

men begynder yveret at vokse er der ca en måned tilbage. Ellers så begynder føllet at røre sig mere når det bliver større og det kan føles når du har hånden på maven.

Men tror nu vis det var mig så vil jeg få dyrlægen ud, men jeg er også vildt nysgerrig og kan ikke gå i op til flere måneder og håbe, hvis der er et føl kan det jo reelt komme i august og det er altså 5 måneder at vente. no way for mig.

Kommentér på:
tyk ponyhoppe ifol?

Annonce