tyk ponyhoppe ifol? {{forumTopicSubject}}
Har en lille pony hoppe som jeg egentlig ikke troede var i fol, men nu er jeg faktisk lidt i tvivl. Jeg vil ikke bruge penge på at få en dyrlæge ud og konstantere drægtighed.
Hoppen blev først bedækket i april, og da hun efter hjemkomst blev hestegal, kom hingsten på græs hos mig, og han blev her hele sommeren.
Hoppen har så gået hos ham næsten hele tiden. Jeg tog hende lidt væk ind imellem da hun blev for tyk af sommer græsset på hans fold.
I sensommeren kom hingsten væk, og i december fik jeg en ny hingst i stalden, også viste hun brunst igen. Dette har hun vist en gang siden, men nu brummer hun bare når hun går forbi hans box på vej ud på fold.
Jeg vil lige sige jeg har haft hingste i stalden før, og normalt ikke er i tvivl når min lille hoppe er i brunst, hvilket hun er regelmæssigt. Men dette kan jo godt springe over i vinteren.
Mit spørgsmål er: Er der nogle der har oplevet hopper der viser brunst trods de er gravide?? Jeg syntes hun blir tykkere og tykkere selvom hun intet foder får kun 2 kg. hø og vitaminer og roepiller. Jeg tør kun give vitaminer somom hun er gravid... tænk hvis hun er... skønt !
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 941
dec 2008
Følger: 66 Følgere: 35 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 217
jun 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 32 Svar: 373
jul 2007
Følger: 98 Følgere: 111 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 65
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
hmm, kan godt se det er bedre at spare penge til ev komplikationer hvis de opstår ved foling. men spørgsmålet er om el hvornår hun skal fole. Er jo meget godt at vide om det er start maj el midt juli, hvis du nu skal på ferie el lign.
men begynder yveret at vokse er der ca en måned tilbage. Ellers så begynder føllet at røre sig mere når det bliver større og det kan føles når du har hånden på maven.
Men tror nu vis det var mig så vil jeg få dyrlægen ud, men jeg er også vildt nysgerrig og kan ikke gå i op til flere måneder og håbe, hvis der er et føl kan det jo reelt komme i august og det er altså 5 måneder at vente. no way for mig.
tyk ponyhoppe ifol?