{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.262 visninger | Oprettet:

Muldyr avl.. Hjælp :-D {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har gået og leget med tanken om at sætte min hoppe i fol til foråret... med en æselhingst

Jeg vil rigtig gerne ha' et muldyr som jeg kan ride og køre.
Det jeg gerne vil høre nærmere om er:

Hvor stor skal æselhingsten være? Min hoppe er 165 (traver). Jeg vil gerne ha, af føllet blir højere end 140. Hingsten skal jo også gerne kunne nå op ;-P

Er der nogen der herinde der kender eller ejer en æselhingst der tilbyder bedækning, (gerne på Sjælland).

Findes der nogle sider på nettet om muldyr? Kan kun finde om æsler. Hvornår er de fx. udvoksede og kan tilrides/køres? og er der nogle specielle ting man skal være forberedt på?

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muldyr avl.. Hjælp :-D
  • #1   30. nov 2011 Bare nysgerrig... Hvorfor vil du have et muldyr? er det ikke mere fornuftigt at finde en stor pony som er sikker på benene og kan rides og køres?

• #2   30. nov 2011 Du skal nok finde en hingst over 130 cm helst et mamutæsel. Men de er sjældne herhjemme. Men der findes flere i tyskland.

• #3   30. nov 2011 Jeg ville bare gå efter hvornår æsler osv må startes op.. De skal jo fx. gå hos deres mor i min. 8 måneder..
    Men jeg tror jeg ville foretrække at det var en æsel mor og heste far.. For hestene er jo ikke altid helt enige i at de skal die længere, tages fra senere og måske får følle sværere ved at lege med andre hesteføller..

• #4   30. nov 2011 Jeg synes de ser mega kære ud, men det tiltaler mig også at de er hårdføre. Jeg rider primært ture, og har også læst og hørt at de er gode til at springe. Så jeg tænker lidt, hvorfor ikke? Grunden til at jeg selv vil avle det er at jeg godt vil ha den fra den er helt lille, da deres sind er anderledes end heste.
    I USA bruger de muldyr til både western, distance, spring, dressur og væddeløb.. De skulle også være gode til tricks..

• #5   11. dec 2011 jeg har både æsler og ponyer ( ingen hingst) og kan godt forstå dig. æslerne er kærlige, hårdføre og meget roligere end hestene. Hvis et æsel bliver skræmt, så løber det 2 meter og vender sig og ser hvad der sker, ikke noget med at blive hysterisk ligesom hestene fordi en bliver bange og løber omkring. Dog får man størrelse, smidighed og hurtighed fra hestene. Så find et "stort" æsel og prøv dig frem, dog skal du nok lade dem gå lidt sammen da nogen heste synes at æsler er meget farlige i starten. Held og lykke med det.

• #6   11. dec 2011 Men husk muldyr er ikke specielt gode springere, deres bygning er slet ikke egnet til spring, men de er gode klatrer i stejlt terræn.

Kommentér på:
Muldyr avl.. Hjælp :-D

Annonce