IrishcobsocietyDK - Udelukkelse og manglende svar? {{forumTopicSubject}}
Godaften Hestegalleri.
Jeg sidder i denne situation, at jeg er ejer af en 7årig, kåret Irish Cob-hingst.
Han er født af DNA-godkendte forældre ind i Irish Cob Society Holland, med pas derfra. ICS Holland er datterstambog af Irish Cob Society Irland, som er moderstambogen. Eftersom at disse to foreninger samarbejder, burde informationerne om min hingst jo derfor være videregivet og derved godkendt/troværdige.
ICS Irland fik taget moderstambogen og givet til ECHA esv, der førhen (og nu igen er) var datterstambog i Tyskland, og mens ECHA esv havde moderstambogen, fik jeg kåret Swoop van Hippolacta i hingstebog 1 (før reglerne blev lavet om) pga. aflagt og godkendt rideprøve.
Nu bliver jeg så medlem af The Irish Cob Society Danmark, som har været en forening, der fusionerede/blev nedlagt, og som nu er startet op igen som en klub, da der ikke har været nok om de forskellige poster til at danne en egentlig forening.
Så får jeg afvide, at jeg skal have min hest registreret i Irland for at godkende hans oplysninger, DNA, stamtavle, og for at sikre de afkom, der evt. vil komme efter min hingst.
Irland fik moderstambogen tilbage fra ECHA esv - Så nu spørger jeg selvfølgelig om, hvorfor det er nødvendigt?
Jeg ønsker en udførlig forklaring - Og får ingen herom.
Samtidig har jeg sat et billede ind af Swoop van Hippolacta, med et par facts. Det trues nu med at blive slettet, da min hingst "ikke findes i stambogen" samt kaldes falsk markedsføring.
(???)
Hingsten er med papirer fra ICS Holland - kåret under den daværende moderstambog i Tyskland - Er det bare mig, der er rundforvirret?
Bør stambøger ikke kontakte hinanden indbyrdes?
Ligeledes - Bør det ikke være foreningens job og ikke hesteejernes? Og kan en almen klub forlange at fortrolige hestepapirer bliver sendt til en anden stambog, uden at forklare lige præcis hvorfor?
Dernæst stilles disse spørgsmål - og så bliver man slettet fra gruppen og får altså ingen forklaring.
Hvad stiller jeg som hingsteejer op? Uden forklaring bør jeg vel ikke sende papirer til en stambog, der i princippet burde godkende hingsten på baggrund af den kåring, den opnåede under den daværende moderstambog?
Ligeledes - hvordan forholder jeg mig til, at jeg er truet med, at hesten ikke "findes registreret", når jeg nu ikke kan få kontakt til klub-formand?
Vil ligeledes gerne høre fra andre, der har haft problemer med Irish Cob Society DK.
Venligst Bianca Anthony
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
Nu er det så ved at være 5 år siden jeg sidst har haft noget at gøre med dem, så det kan være folkene er udskiftet siden da, men kan det være nemmere bare at registrere hos Tinkerforeningen, selv om det er dyrt og besværligt at ny-kåre.
jan 2007
Følger: 79 Følgere: 79 Heste: 8 Emner: 94 Svar: 1.278
men det er ikke BARE at godkende en hingst... det koster jo det hvide ud af øjnene, og kræver rigtig meget.. både at holde hingst, sørge for kåringer, fremvisninger osv... det er en satans til bøvl .. det tror jeg godt at bianca vil give mig ret i efter ovenstående..
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
sep 2006
Følger: 223 Følgere: 213 Heste: 27 Emner: 129 Svar: 801
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
IrishcobsocietyDK - Udelukkelse og manglende svar?