696 visninger
|
Oprettet:
Sætte shetter i fol. {{forumTopicSubject}}
Hej der ude
Jeg leger lidt med tanken om at sætte min shetter i fol, men er meget i tvivl om hvor stor en hingesten max være..?
Jeg tænker lidt at den gerne må være større end hende så den vil kunne bruges til min datter når hun skal ha en lidt større pony..
Er der nogen af jer som har en ide om hvad man skal sætte hende i fol med, eller en som har en hingste basse der vil være fin til hende?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvorfor ikke købe et af de 500 shetterføl der i forvejen er, til under 1000kr?
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 67 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 12
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Shetlænderne har i forvejen øget frekvens af folingsproblemer, så man skal passe meget på når man vælger hingst.
Udover det må jeg tilslutte mig Krikken, at det er billigere og sikrere at købe nogle af alle de maaange MEGET billige ponyer der er til salg på markedet pt.
Så er du også sikker på at få en pony der passer dit barn.
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.143
Mange plage/ungheste bliver slagtet eller aflivet fordi ejerne ikke kan komme af med dem.
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 178
Syntes i øvrigt ikke at der er noget galt med at lave et ponyføl for sjov hvis man også har tænkt sig at tage sig af det så lang tid som det er nødvendigt. Hvis ikke man har det syntes jeg gennerelt ikke at man skal lave føl lige nu (eller nogensinde).
mar 2006
Følger: 104 Følgere: 100 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 243
MEN rigtig mange andre før dig har tænkt præcist det samme og synes det kunne være sjovt at få eget føl. Det gør så bare nu at de faktisk er meget svære at komme af med og jeg vil i de fleste tilfælde sige du kan få mange af dem gratis. Hvorfor ikke hjælpe en af dem i stedet for at endnu en shetterplag/ungdyr/uddannet ridepony skal aflives fordi der ikke er nogen der vil have dem...
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Der er virkelig mange der har tænkt det samme som dig, at det ville være sjovt og hyggeligt at have en lille føllebølle..
Men så har de bare ikke råd i længden til at have det, de skal flytte - og følle kommer til salg.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 68 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 351
Min historie.
Jeg fik for et par år siden foræret en fin shetlandshoppe med papir og det hele. Hun var i fol med en fin avlsgodkendt hingst, så det hele var jo bare skønt.
Vi ville klart beholde føllet, for at få en fin lille pony til min yngste datter, og den skulle da også lære at gå for vogn.
Føllet kom, og han bliver et år her i foråret, og jeg kan se nu at han bliver aldrig en pony for min datter, han er simpelthen for stor en mundfuld. Og der vil gå for lang tid inden han er brugbar.
Man bliver utålmodig over at skulle vente i mange år før man har en brugbar og stabil børnepony. Det er jeg pinligt klar over nu, og burde egentlig også have været det før, men man bliver bare så glad ved tanken om det her lille nuttede føl som man selv skal avle og forme.
Køb en gammel og stabil pony istedet, det får barnet meget mere ud af, det er nemmere og man er som forældre meget mere tryg
Mvh Gitte
mar 2011
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 20
en børnepony er aldrig en følle eller unghest som kræver alt alt for meget opdragelse som mindre børn slet ikke kan håndterer. og der går alt for mange år inden udbyttet kan ses.
find istedet en ældre pony istedet for. gerne en som har været i teenagepiger hænder for sjov og er vænnet til de underligste ting.
det er også meget bedre for ens ro i stalden at man ved man kan kigge væk i to min uden at der sker noget..
maj 2004
Følgere: 76 Heste: 19 Emner: 255 Svar: 2.019
Sætte shetter i fol.