Solos Landtinus hoppe til hvilken hingst? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Har denne super dejlig hoppe efter Solos Landtinus.
Hun er en utrolig smuk, og velgående hoppe. En lidt vågen/opmærksom og følsom hest (på den gode måde).
Går lidt og drømmer om at smide et føl på hende til næste år, synes bare det er svært at finde den helt rigtige hingst.
Så vil hører om der er andre som har en hoppe efter Solos Landtinus, som har brugt hende til avl. I så fald hvilken type hingst vil være godt at bruge?
Hingsten i vil bruge må meget gerne have
- Gode elastiske gangearter, med god løft/ bæring samt smidighed
- Noget af det vigtigste, gerne med et godt tmperament
- Den må nu også gerne have en fed udstråling osv.
Tak på forhånd
Mvh. Marianne
jan 2007
Følger: 65 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 71
Der hvor jeg har mine heste der har de en smuk Solos Landtinus DH hoppe, hun har et afkom efter De noir. Og er en rigtig charmetrold og er nu to år. (Et hoppe afkom).
Vh Louise
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
(link fjernet)
dec 2004
Følger: 63 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 156
Er din hoppe selv kåret?
feb 2007
Følger: 100 Følgere: 104 Heste: 10 Emner: 5 Svar: 933
Ikke noget med at jeg helt 100 % kan sige hvad for en hingst hun skal tage, så syntes jeg ikke at nogle af de mange De Noir føl jeg har mødt er som du siger.. Ejer en selv og kender nogle stykker som også har sådan en, og de er da noget af det nemmeste at arbejde med og medgørlige heste jeg længe har mødt, nemme som uge og som rideheste..
Syntes så det eneste der er et - ved De Noir er at han avler småt.. Min er kun 160 og er omkring 2½ år men håber lidt på han kommer til at blive de 165. Men kender sådan en anden som er 2 år og er 175
Men er der ikke noget med hvis man er medlem i Dansk Varmblod kan man få nogle proffer til det her til at hjælpe en ???
apr 2007
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 10 Emner: 99 Svar: 686
okt 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 8 Emner: 19 Svar: 27
Hun er desværre ikke blevet kåret
Christina vi har skrevet lidt sammen før.
Kan du beskrive dine afkom lidt bedre, altså temperament, gangearter og bynings mæssig?
Hvordan tror i at hingstene Temptation, Sezuan, Zonik eller Sir Donnerhall II - vil passe til en hoppe med Solos Landtinus til far?
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
apr 2007
Følger: 40 Følgere: 38 Heste: 10 Emner: 99 Svar: 686
ligger lige nogle linke til føllene:
Blue Hors Hotline - Landtinus
http://bricksite.com/stutterialby?id=227983
Beskrivelse:
Hot Spot Blev født 3 uger for tidligt, og vi var lidt bekymrede for ham i starten(-: Han var utrolig kærlig og fulgte en rundt på marken, som en lille hund. Han var helt igennem en dejlig hest med et dejligt sind, samtidig havde han show gen og kunne virkelig blære sig når der var publikum på... hans trav var helt fantastisk(-: han blev solgt på auktion og er redet til i år.
Blue Hors Don Romantik - Landtinus
http://bricksite.com/stutterialby/soffie-foel
Sweeti er tillidsfuld, men mere selvstændig ind de to andre, hun har en rigtig god trav og en rigtig god gallop. Hendes hals er flot ansat på hendes krop, og har fint lange ben, selvom hun lidt er i en vokseperiode lige nu. Vi har valgt at beholde hende, og forventer os meget af hende.
Uno Don Diego - Landtinus
http://bricksite.com/stutterialby?id=289955
Joy havde et super temperament, hun var ikke bange for noget og løb helt bogstaveligt talt hen til alle de ting de andre føl og heste var bange for. Har haft to Diegoer og de var begge sådan, valgte at beholde den anden som kommende ridehest(-: Joy blev købt ubeset, ud fra billederne af hende. Hun var lidt kraftigere af type ind de to andre, men rigtig godt gående.
Har os haft et temmelig lækkert Temtation føl sidste år på en Robin hoppe, du kan se hende her.
http://bricksite.com/stutterialby/rokett
Temmelig tændt og meget selvstændig, men ikke mere ind man kan håndtere og hun er dejlig at havde med at gøre. Hun er blevet mindre tændt efter hun er blevet lidt ældre.
Zonik er jo bare lækker og tror det kunne være en rigtig spænende kombination, også en kombination med Temptation kunne være interessant. Kender ikke så meget til Sir Donnerhall ll, så der må jeg melde pass.
dec 2004
Nu kommer alting jo selvfølgelig meget an på hvem MF er
Ja jeg har godt nok set det der med at han avler småt
dec 2004
Solos Landtinus hoppe til hvilken hingst?