{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er min hoppe for gammel?
  • #1   12. dec 2012 nej 10 år er da ingen alder for en hest:)

• #3   12. dec 2012 Sagtens, det er ingen alder! Heste kan blive imellem 20-30 år :)! Verdens ældste hest er 44 smiley

• #4   12. dec 2012 jeg så en avlshoppe i wales der var 27 og i fol smiley !

• #5   12. dec 2012 okay godt smiley det var bare mht hun aldrig har været mor før så jeg vidste ikke helt om det var en max alder smiley

• #7   12. dec 2012 Det er faktisk omkring den perfekte alder smiley Omkring de 8-12 vil jeg sige, hvis man skal ifole smiley

Dog, hvis man mener, at hesten skal være mor for første gang, når den er 24, ja, så skal man ikke lige regne med det smiley

Selv prøvede vi to somre at ifole vores gamle hoppe Candy. Vi havde af hestehandleren (ja, allerede der bimler alarmklokkerne ;)) fået af vide, at hun var 10-11 år. Vi fiki dyrlæge ud kort efter, der sagde hun var 11-12 (vil nu ikke mene, at det så var sååå galt med den hestehandler, når nu dyrlægen havde sagt god ;)). Hun blev så ifolet ved NF hingst Strandagers Bandit (findes herinde), men smed føllet. Hun blev ifolet igen næste sommer, men denne gang virkede det ikke.

Så fik vi en anden dyrlæge ud, og får så af vide, at Candy ikke var 12-13 (som hun jo ville være på det tidspunkt i følge den anden dyrlæge), men at hun faktisk var 25-27 smiley Surt lige at spilde 6 000 på bedækning (ved godt, at det sikkert ikke lyder af mange penge, men det er det for vores familie).

Hun havde endda haft føl før kunne vi se (og hun elskede føl ;)), men fordi hun var så gammel, og det var så lang tid siden, hun havde haft føl, kunne hun ikke få føl mere.

• #8   13. dec 2012 Hun er slet ikke for gammel smiley
    Jeg skal også have ifolet min dame på et tidspunkt. Hun er 9 år nu. Min dyrlæge anbefalede at det skulle gøres inden hun blev 15 år. Og hvis hun stadig skal kunne gå noglelunde efter fødslen indtil følle kan påbegynde tilridning, skal hun helst ikke være for gammel.
    Så tror måske det kan blive når hun bliver 12 år smiley

Kommentér på:
er min hoppe for gammel?

Annonce