{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl på fold første gang
  • #1   24. jan 2013 Jeg venter gerne en dags tid eller 2 før følle kommer ud med mor.

Og Nej lad for guds skyld være med at lukke hoppe og føl sammen med andre heste det første stykke tid, lad dem finde hinanden og en rytme først samt at følle skal lære at folden går herfra og dertil, og at hegn er noget man skal holde sig fra.

Held og lykke smiley

• #2   24. jan 2013 jeg lukker ud om formiddagen efter føl er kommet til verden. på en mindre fold hvor de går alene. normalt venter jeg en 3 mndr før jeg lukker med de andre men next ville sidste år ikke vente så der gik kun 4 uger.

• #3   24. jan 2013 Med min hoppe kom de på fold første gang efter 4-5 dage. Han var langbenet og havde svært ved at stå, jorden var kold udenfor, så der blev ventet til han var lidt bedre på benene. Jeg tror han kom på fold med de andre efter 2-3 uger...Men med langsomt at lukke en efter en ud. Derudover havde alle de andre heste mulighed for at kigge på ham fra den anden fold, og de gik forbi ham hver dag på vej til deres fold. Men min drengs "fold-tilvænning" var tilpasset ham og hans mor...

• #4   24. jan 2013 Jeg lukker på fold samme dag, kunne aldrig drømme om at lade hoppe og føl stå inde i flere dage, med mindre der var et eller galt.
    Fra naturens side skal føllet jo op og skal kunne følges med hoppen rundt, og hoppen har bedst af at få rørt sig, så bækkenet bliver tømt for væske og bliver trukket sammen.

Jeg lukker sammen med andre heste i løbet af 14 dages tid, men jeg vil sige at det også kommer meget an på hesteflokken og hvor meget hoppen kan beskytte sit føl.

• #5   24. jan 2013 Mine to står ved min veninde, og hendes hoppe venter også føl.
    Så vidt jeg har forstået, så skal de ud dagen efter folingen, hvis det sker om natten i boksen.
    Dog vil mine så ikke blive lukket på samme fold, men en anden, indtil min veninde mener at hendes hoppe og følle er klar til selskab...

• #6   24. jan 2013 - Der er vel ingen grund til at holde føllet inde, med mindre der er noget galt?
    Det er da synd for hoppen at skulle stå og rådne op i en boks, og super sundt for følle at komme ud og strække ben, og lære sin nye verden at kende...

• #8   24. jan 2013 Vi lader tit vores hopper fole ude, sammen med andre hopper og hingste. det går nu rigtig fint.

Hvis hoppen foler inde, så kommer hoppe og føl ud så snart føllet er på benene, eller evt. næste morgen. Alene, det er de nogle dage og herefter kommer de i flokken igen. - Alt efter hvor dygtig hoppen er til at passe på sit føl, og om føllet er god til at følge med. smiley

Kommentér på:
Føl på fold første gang

Annonce