1.460 visninger
|
Oprettet:
Føl på fold første gang {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Jeg venter føl
Det er planen at hoppen skal fole inde i boksen, i fred og ro, men så tænker jeg, hvornår skal jeg lukke hende og følle på fold første gang? Og hvornår skal jeg lukke dem sammen med de andre heste?
Hilsen Mie
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 758
Og Nej lad for guds skyld være med at lukke hoppe og føl sammen med andre heste det første stykke tid, lad dem finde hinanden og en rytme først samt at følle skal lære at folden går herfra og dertil, og at hegn er noget man skal holde sig fra.
Held og lykke
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 85
Fra naturens side skal føllet jo op og skal kunne følges med hoppen rundt, og hoppen har bedst af at få rørt sig, så bækkenet bliver tømt for væske og bliver trukket sammen.
Jeg lukker sammen med andre heste i løbet af 14 dages tid, men jeg vil sige at det også kommer meget an på hesteflokken og hvor meget hoppen kan beskytte sit føl.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Så vidt jeg har forstået, så skal de ud dagen efter folingen, hvis det sker om natten i boksen.
Dog vil mine så ikke blive lukket på samme fold, men en anden, indtil min veninde mener at hendes hoppe og følle er klar til selskab...
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Det er da synd for hoppen at skulle stå og rådne op i en boks, og super sundt for følle at komme ud og strække ben, og lære sin nye verden at kende...
jul 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 11 Emner: 38 Svar: 617
Hvis hoppen foler inde, så kommer hoppe og føl ud så snart føllet er på benene, eller evt. næste morgen. Alene, det er de nogle dage og herefter kommer de i flokken igen. - Alt efter hvor dygtig hoppen er til at passe på sit føl, og om føllet er god til at følge med.
Føl på fold første gang