{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Bedækning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Hvis nu jeg sender min fjordhest (Star) til Optimist Halsnæs til bedækning og så Star får føl.
- Hvordan får jeg så stamtavle på det føl?
- Hvem skal sende papir ind om det (Hingste ejer eller mig)?
- Hvad farve får hestepasset(Star har GRØNT og hingsten har jo RØDT)?

Fortæl vil gerne vide hvordan sådan noget foregår?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedækning
  • #1   10. feb 2013 Nu kender jeg ikke så meget til fjorheste, men vist Optimist er kåret, sender hingsteholder en bedæknings attest ind til landscentret, når hoppen er bedækket, som så sender dig en følanmeldelse ca i december måned, den udfylder du når føllet er født og sender ind til landscentret.

Når føllet skal chippes og registreres enten af dyrlæge eller en besigtiger, og de papirer de udfylder, bliver sendt til landscentre og så kommer passet.

Hvis Optimist er kåret, vil jeg tror dit føl får blåt pas, ellers vil det blive grønt som moderens.

• #2   10. feb 2013 Dem papire som hingsteholderen sender ind hvor for de dem papir fra?
    Super, så hvis dem bliver en hoppe så kan den kåres?

• #3   10. feb 2013 Hingsteholder kan enten indberette på sådan en bedækningsblok, ved ikke lige hvad det rigtig hedder eller elektronisk, hvis de har sådan et abonnement.

Det allerbedste du kan gør
    er at kåre din hoppe som F1 i fjordforeningen, så er du nemlig sikker på blåt pas til føllet, samt det ville være nemmere at kåre et evt hoppeføl. Så hvis din hoppe lever op til race standarden, så ville jeg kåre den aller først.

• #4   10. feb 2013 Så jeg kan ikke se hvordan sådan et bedækningsblok ser du?
    Hun kan jo ikke kåres når hun har grønt og ingen stamtavle har?

• #5   11. feb 2013 Så vidt jeg ved kårer fjordforeningen også hopper der kan gå i forregister, men det kræver selvfølgelig din hoppe ligner en ren fjordhest, men ellers skriv til bestyrelsen i fjordheste foreningen og spørg ad.

• #6   11. feb 2013 http://www.fjordhest.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=772&catid=56

§4 stk 2, der står om hopper til kåring i forregister.

• #7   19. feb 2013 Du kan ikke kåre din hoppe I F1, men føllet vil så vidt jeg ved få blåt pas. Optimist er en dejlig hingst, og smuk ! smiley
    Og fjordhestene er skam helt renracet der er ikke blandet noget i smiley

Kommentér på:
Bedækning

Annonce