{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Rideopstart af drægtig hoppe {{forumTopicSubject}}

Jeg ville gerne høre jeres meninger om noget. Jeg har en hoppe som er 7 måneder hende. Hun er ikke blevet redet siden 30. Dec, pga frosten. Hun er på ingen måde stor eller mærket af at være drægtig. Kan jeg begynde at ride hende igen nu? Naturligvis stille og roligt da kondien ikke er til ret meget... Hun trives bare bedst som ridehest, og bliver sur når hun ikke bliver brugt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rideopstart af drægtig hoppe
  • #1   27. feb 2013 Jeg har altid ladet mine ifolede hopper stå stille, de sidste 2 måneder før foling. Så hellere lave noget jordarbejde, gå en tur eller lign.

Det skal du naturligvis selvom, men når hun nu allerede har stået stille i 2 måneder syntes jeg det var bedre at leve noget andet, end ridning den sidste tid smiley

• #2   27. feb 2013 Jeg havde gjort det. Har selv lige sat min 7 mdr. drægtige hoppe igang i roundpen og lange liner for at hun kan tabe sig lidt og komme i bedre form. Jeg ville til enhver tid holde en hoppe igang med let motion helt op til hun skal fole. Vær bare opmærksom på hvor meget hun kan klare af belastning.

• #3   27. feb 2013 Jeg har hørt, jo bedre kondi og jo mere hoppen bliver brugt, self. stadig med tanke på hvornår den siger fra pga. drægtighed, jo nemmere går folingen.
    Så når min hoppe bliver sat i fol, vil jeg stadig ride hende, og til sidst bare ud på nogle skridtture uden sadel smiley

• #4   27. feb 2013 da jeg hader min gamle frede, blev hun brugt til det sidste, og brugt igen på anden dagen, men nu når hun har stået stille skal du jo være mere opmærksom på alt, men jeg vil nu sige du godt kan ride igen stille og roligt.
    da det styker hesten, når den skal fole, og fordi du rider den igen lige efter er for bedre og stresse hesten lidt, så den bliver bedre ren, altså alt i maven kommer bedre ud, det er sådan jeg har lært det, og mine føl er blevet til noget stort idag.
    du kan finde Locky asterix og Locky classic.
    allerede da Asterix var tre mdr gamle kom han på vej tur med mor, det er nok derfor han er så trafik sikker nu.

held og lykke

• #5   27. feb 2013 Det er korrekt at hvis hoppen er i form, vil det gøre folingen lettere for hende.

Synes da bare du skal ud og skridte nogle stille og rolige ture, lade være med at forhaste noget. Lyt til hendes signaler. Vil hun trave, så lad da hesten i kortere intervaller.

- Hyg jer for hulen! smiley

• #6   27. feb 2013 Mange tak for alle de positive svar smiley

Kommentér på:
Rideopstart af drægtig hoppe

Annonce