13. mar 2013 Følger: 117 Følgere: 1122 Heste: 10 Annoncer: 20 Emner: 7 Svar: 145
Blindhed arveligt???? {{forumTopicSubject}}
Står lidt på bare bund, er kommet i den situation at min 3 års miniature er blevet 99 blind på det ene øje og det påvirker ham meget.. Han er gået fra at være den mest hyggelige i stalden til at være gal og truer med ørene ned af nakken og åben mund og man kan se at han er forvirret. Han vil bar stå i et hjørne af boksen og spise, han vil værgen på gåtur eller strigles/hygges med, for at sige det lige ud trives han slet ikke???
Spørgsmålet er så,Kan det være arveligt? For måtte sige fravel til hans mor d 2/7-12 da det viste sig at hun var 99 % blind på begge øjne og hendes adfærd var så påvirket at hun gik i cirkler på folden og i boksen og kaldte på de andre selv om at de stod lige ved siden af hende...
Vil ikke have at han skal samme helved igennem som hun var..
Har haft dyrlæge til ham som sagde at det gik over af sig selv????
Det er så en mdr siden og hans adfærd bliver være for hver dag der går, normalt er det ham der styre folden med hård hånd uden slåskamp blandt hestene, nu er det han der bliver jagtet af de andre og kan se at han bliver presset op i hegnet ad de nederste tråde enten er knækket eller stolpen er hevet op for neder....
Han er utryg ved at man rør/strigler ham mm som han ellers altid han nydt i flere timer hver dag ....
Igår d 14/3-13 fik jeg kontakt til en øjendyrlæge som de også bruger på landbrughøjskolen til øjensygdom mm, fik at vide at jeg ville blive kontaktet mandag i næste uge om hvad dag de ville komme i den uge, da de ikke var så optimistiske på det jeg fortalte om og men at hans mor blev 99 % blind...
Er der andre der har oplevet dette???
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
mar 2013
Følger: 117 Følgere: 1122 Heste: 10 Annoncer: 20 Emner: 7 Svar: 145
mar 2013
okt 2004
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 26
den eneste forskel er at jeg altid snakker når jeg er på hendes blinde side så hun ved jeg er der.
mar 2013
Blindhed arveligt????