{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.865 visninger | Oprettet:

min lille moldott islænder {{forumTopicSubject}}

hej alle.
min Moldott inslænder skulle gerne i fol her en gang til næste år da jeg samtidig med at jeg købte hende, har fået en ifoling med i købet ved en af hendes hingste.
der er en vindott hingst og en sort broget hingst.
Jeg er MEGET i tvivl hvilken der vil stå godt til min moldott.
håber i vil hjælpe mig lidt.:)

sådan er farverne ved dem:
min moldott hoppe har en moldott far, rød mor, brun morfar

sortbrogede hingst har en sort far og en sort broget mor.

vindott hingsten har en sort far og en vindott mor.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min lille moldott islænder
  • #1   28. maj 2013 Pyt med farverne.hvad har de af sind,str,benkvalitet,ryg.4 el.5gænger?alt sådan noget er vigtigere end farven;-)

• #2   28. maj 2013 Vil nok vælge Vindótt-hingsten, mest fordi de er så flotte xDD

• #3   28. maj 2013 prøv at få hingste ejer til at lave en simuleret bedækning på worldfengur hvis du ikke selv har adgang? (det koster ikke meget pr år)

Så kan du se blup, farve og procenter på farver, stg mål osv osv på føllet smiley
    det er et super godt redskab smiley

• #4   28. maj 2013 aldrig vælg en hingst bare fordi den har en pæn farve smiley vælg den af hingstene der passer bedst til din hoppe og tænk over hvilke kvaliteter du gerne ser hos føllet.. hvis begge hingste opfylder de krav, så kan du vælge den med den farve du bedst kan li..
    og selvom man har både hingst og hoppe med speciel farve kan jeg godt garantere dig at det sjældent er garanti for at føllet får det, og så er det altså ærgeligt at man ikke har tænkt over andre ting og måske står med et kedeligt sort føl der slet ikke hænger sammen og har bevægelser som en mus smiley

• #5   28. maj 2013 Din hoppe kan lave spændende farver uanset hvilken farve hingsten har, så det allervigtigste er at finde en der bygnings- og gangartsmæssigt komplementerer hende.

• #6   28. maj 2013 Begge hingste er super fine, bevægelse/ bygning set.
    Og da jeg er godt tilfreds med begge hingste, syntes jeg det kunne være sjovt at vælge ud fra farven denne gang og måske få lidt anderledes farve i vores brune flok smiley .. Men da vi aldrig har avlet efter farve, aner jeg ikke hvad man skal gå efter eller hvordan det fungere

• #7   28. maj 2013 hvis du vælger den sorte får du enten en moldott, brun eller sort (evt. globrun, men det er ikke altid der er så meget at se og mange ser bare "sorte" ud) så du får self de største farvemuligheder med den vindotte hingst..
    da der er en del umiddelbart gider jeg ikke remse dem alle op, men du kan få både vindott, jarpvindott, moldott, globrun, eller vindott med creme, som jeg ikke lige kan huske betegnelsen for, eller også bare brun eller sort..
    da din hoppe er bærer af rød, og det ikke vides om hingstene gør det er der self. også muligheden for at afkommet får rød grundfarve smiley
    må man spørge hvilke to hingste der er tale om? smiley

• #8   28. maj 2013
    Lenox fra Svada-Kol-Kir.- sortbroget

Avaldi fra Garði. - vindot hingst

Og mange tak for hjælpen!

• #10   28. maj 2013 uden at kende din hoppe kun ved at se på hingstene tror jeg at jeg ville vælge vindotten af de to smiley hvis vi nu også sku se helt bort fra farven smiley
    mange vindotter har bare et dårligt sind og dårlig gang, fordi man kun har avlet efter farven, men ham der ser ikke værst ud smiley det er bare noget man skal tænke over før man vælger en vindott hingst..

stald Abli: farvegenetik er det samme uanset race smiley

• #11   29. maj 2013 var også mit første valg. så det jo altid noget ! smiley hehe

Kommentér på:
min lille moldott islænder

Annonce