{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ormekur til føl
  • #1   20. sep 2013 Spørg din dyrlæge. Den skal jo tjekkes for orm, inden man bare stopper en kur i den.

• #2   20. sep 2013 Anbefalingen siger hver 3. måned indtil de er et år. De fleste dyrlæger udleverer ormekur uden analyse af gødning forinden til føl. Kun hvis der er mistanke om, at kuren ikke har virket forlanges der gødningsprøver af føl (i hvert fald de fleste steder). Lige nu er det helt rigtige tidspunkt at give ormekur (frem til ca. midt oktober) - herefter har de fleste ormekure dårlig effekt.

• #3   20. sep 2013 Jeg har også dyrlæge ind over, han fik midt i august og har lige fået her midt september. Men er nysgerrig, det er forskellig fra dyrlæge til dyrlæge. Min dyrlæge forlanger ikke gødninger så længe han ikke er ældre

• #5   17. okt 2013 Vores føl får den første når de er 2 måneder - derefter hver anden måned indtil de er et halvt år og derefter hvert kvartal til de er 1 år.
    Derefter indgår de i ormeprøver sammen med de øvrige heste.

• #6   17. okt 2013 Som føl behøver man ikke lave en prøve først da den tit vil være negativ selvom føllet har orm..

Min har fået som 3 måneder og få igen her som 5 måneders. Også ellers hvert halve år derefter ligesom de andre hvor de bliver tjekket for orm for at se om der er behov for en ormekur..

Kommentér på:
ormekur til føl

Annonce