2.392 visninger
|
Oprettet:
vrid i hasen.. {{forumTopicSubject}}
Min hest har fået lavet en vrid i sin has.. (dumme hest -.-)
det skete i mandags, og hun er ikke såen halt halt, men mere stikkende på bagbenet.. hun havde massør på igår.. det har bare ikke rigtig hjulpet..
har nogen af jer nogen ideer til hvordan jeg kan få hende rengående igen?
vi går ca. en tur på 1km hver dag, så der lige kommer lidt flow i blodcirkulationen..
maj 2011
Følger: 148 Følgere: 114 Heste: 8 Emner: 45 Svar: 1.177
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.705
Det er jo lidt det samme som at få et vrid i sit knæ. Det gør pisse ondt til at starte med, og er lidt ømt de senere dage, så det skal bare have hvile.
Hvis ikke den er hævet, behøver du ikke at få et flow i blodcirkulationen der allerede er der
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.372
Mht. at få hesten rengående: giv det ro og tid. Min forrige hest blev halt og dyrlægen konstaterede vha. blokader, at det var det var en forvridning af det ene glideled i hasen, som var synderen. Hesten blev røntgenfotograferet, så vi kunne være sikre på, at der ikke var sket skade på selve leddet, og så fik han bare tid til at komme sig....
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Min dreng har lige haft et vrid i en sene omkring knæet..
Han gik 3uger i alt han gik på fold som normalt men blev kun trukket for at komme ind og blive striglet og fodret..
Han fik så en uge fri efter han blev haltfri og igår var dyrelægen forbi og fortalte jeg kunne starte igen, han var MEGET overrasket over at han allerede efter 3uger var rent gående, både han og jeg var klar på flere måneder..
Så se at give din hest ro.. forestil dig du har forstuvet din ankel, så går du jo heller ikke, så slapper du af i foden
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Dyrlæge!
dec 2012
desuden går jeg altid på mit ben, når jeg forstuvet knæet.. sker 1-2 gange om året.. men er også blevet enig med mig selvom om hun bare får lov at stå.. har rådført mig med en af mine veninder, og siger at jeg allerede nu godt kan indstille mig på op til 6mdr ro.. og så kun gå rundt med hende 1 gang om ugen.. bare lige for at hun ser noget andet end folden..
men det hele blir heller ikke bedre af at vi har en "sur" hoppe på folden, som er glad for at give bagben.. hun lossede min hest noget så grusomt i dag.. og hun stod altså bare..
men grunden til at jeg skriver her.. er netop fordi jeg har fået forskellige ting af vide.. :S staldejeren siger at hun skal ud og gå og en af de andre siger hun bare skal ha lov at være hest.. så går det i sig selv igen..
mar 2008
Jeg er lykkelig for jeg havde min dyrelæge inde over, og jeg var heldig, vi regnede med min. 3måneder, men der gik 3 uger..
En ting er at gå som på fold, men decideret at gå en lang tur ja det ville jeg aldrig gøre eller byde min heste
dec 2012
men nu har jeg undersøgt det nærmere og er blevet klogere..
har pt ikke råd til dyrlæge.. har alene i år brugt 10.000kr hvis ikke mere.. og er på kontanthjælp.. alle mine ressourcer er opbrugte, men hvis det ikke blir bedre må jeg lige kontakte min veninde. hun er uddannet heste dyrlæge og mener at hun er hjemme fra sverige her i ferien..
mar 2008
Men ikke altid regn med at det er rigtigt det andre fortæller, nogen gange er det godt med flere syn på sagen
Håber at din hest snart kommer på toppen igen
dec 2012
men det er bare sjovt, for hun er som beskrevet ikke halt halt.. hun går bare en lille bitte smule urent på bagbenet.. men håber at hun snart kommer sig.. og ellers er hun kun 3, så må hun sku stå stille hele vinteren! starter hende ikke op i frostvejr.. om vi har ridehus eller ej.. det sys jeg ikke er fair overfor en hest, der har været halt.. ved selv hvor ONDT mine led gør når det er koldt, når de lige har været forstuvet!
dec 2012
vrid i hasen..