{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
524 visninger | Oprettet:

Dækkner? {{forumTopicSubject}}

Hej! JEg får hest her.. Om to uger, en dejlig, dejlig Connemara vallak smiley

Det er første gang jeg skal have hest så der er to ting jeg er i tvivl om, strøgelse og dækkner.

Angående dækkner, hvad bruger i om vinteren (Også om de helt kolde dage?), i stalden, på tur og om sommeren også hvornår?

Og på strøgelse, hvad er bedst synes I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækkner?
  • #1   12. okt 2013 Det er jo ikke alle heste/ponyer der skal have dækken på smiley

Vi bruger halm til strøelse, dog ville jeg helst bruge spåner eller træpiller, evt. tørv.

• #2   12. okt 2013 Ikke alle heste behøver dækner. Men jeg klipper min, og den får et vinterdækken på med 300g i inkl. hals.

Mine står på halm, det giver mere varme her i vinterperioden. Men også fordi vi selc kan 'lave' det. Men spåner eller træpiller er lidt nemmere at muge ud i.:)

• #4   12. okt 2013 Han skal klippes da han skal arbejdes meget med smiley

• #6   12. okt 2013 Jeg har selv en new forrest-blanding, og han får en dejlig tyk vinterpels om vinteren, så han går kun med dækken på de rigtig kolde vinterdage smiley Men det er jo forskelligt fra hest til hest, evt. spørg hos gamle ejere, hvad de plejede at gøre.

Jeg bruger træpiller som strøelse, det fungere super! smiley

• #7   13. okt 2013 Min DV blev klippet i onsdags da han svedte meget, selv efter få minutter hvor han var løs i hallen. Han står med 200g nu, regner med når de kolde vinterdagen kommer, så står han med de dobbelte..

Ang. strøelse står han på halm, da det også varmer godt.. Og så for han selvfølgelig masser af hø smiley

Kommentér på:
Dækkner?

Annonce